HOUSE of ADELA

HOUSE of ADELA

lördag 6 mars 2010

Vilken dag! ;)




Vilken skön kväll det blev! Den planerade aktiviteten ikväll blev inställd. Passade mig, för veckan var smått hysterisk som den kan bli när man jobbar ca 50-60 tim. Nu blev det gräddig potatisgratäng med fläskifilé o lite rött för oss & Melodifestival;)

Har haft en riktigt nice dag med auktionen med bästa vännerna V & I och sen fika med timmars girltalk med V. Vad gjorde man utan underbara vänner?!

Auktionen var sååå kul! Anar att vi utmärkte oss en del...;) I hade redan ropat in en jättefin pigtittare när V och jag dök upp. I samma veva ser jag en äldre man ropa in en annan fin pigtittare mitt framför ögonen på mig! Va sjuttsingen, tänkte jag. Stormade fram till gentlemannen och sa; Så du ropade in den där? Ja, sa han, hade du velat ha den? JAAAAA, svarar jag. Slutet är lyckligt för mig;) Jag bjöd honom en summa över det han ropade in den för och han sålde den till mig! ;-) Är såååå nöjd! Nu ska den bli vit eller kanske cremerosa;) Ännu roligare som minne är kanske att auktionens dödsbo visade sig komma ifrån min mammas granne.

Visar er min ram jag målat med. Är så nöjd med den, den är jättefin! Den kanske ska få ett lager färg till i morgon, men tänkte ni kunde få se den ändå.

Kan inte hålla mig heller utan tipsar om lite billigt vårmode. Kolla in den ljusrosa fina blusen, ryggen är så fin! Klänningen i ljusrosa är som en dröm, jag lovar! Finns på Lindex för inte många pengar alls. Visar outfiterna på en annan dag.

Får sån energi av våren och solen! Känner att tiden inte räcker till för allt jag vill. I morgon ska jag SOLA i min hörna på balkongen uppe. Den är perfekt på våren då de första strålarna är framme. Sen blir den för varm. Sen vill jag ut och gå, träna, baka, fixa, måla påskägg vita, bjuda hem M på fika, städa bilen och webbshopsjobb väntar...ja, hur många timmar har en söndag? ;)

Måste säga att Melodifestivalen har många bra bidrag! Tycker faktiskt att Orsa Spelmän är coola...nu hade mina killar sagt att jag är antik;), men både Pernilla & Jessica är bra.

Nu ska jag njuta av lördagskvällen;)

Adela

1 kommentar:

  1. Hejsan,
    känner plötsligt att det var alldeles för länge sedan man var på auktion. Roligt att du fick köpa pigtittaren av farbrorn:)

    Camilla

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails