HOUSE of ADELA

HOUSE of ADELA

lördag 10 april 2010

Godmorgon alla glada!







Har ni sovit gott? Antar att många tar sovmorgon i dag när det är helg! Har ni några roliga planer i dag? Ut och fika, shoppa på stan, träffa vänner, gå på bio, ut och äta, gå och träna, åka bort, fixa hemma, baka en smarrig kaka, kanske grilla, byta bil, ligga och läsa, gå på fest, börja skriva en bok, ut och cykla eller kanske rent av gifta er? :-) Ja det sista är ju inget man gör oplanerat...

Jag tror jag har gjort dagens motion i natt. Synd att jag glömde min stegräknare hemma. I princip alla är utrustade med stegräknare nu på arbetsplats E för en tävling drar igång på måndag. 10 000 steg /dag ska avverkas...undrar om man ska hinna det? Men kul är det och bra att se både hur många steg man går/dag, km, kaloriförbrukning osv.

Några sneakpekbadrumsbilder men kvalitén är därefter med dålig kamera och ett ljuvligt källarfranskarecept tänkte jag bjuda er på så här på morgonen. Hoppas ni får en skön dag nu och jag ska sova snart;)

Mumsiga källarfranska
16 st
Det här behöver du
1 pkt jäst (50 gram)
½ l vatten
1 msk socker
1½ tsk salt
3 msk olja
13 dl vetemjöl

Smula ner jästen i en degbunke. Ljumma vattnet till 37 grader, fingervarmt! Rör ut jästen i vattnet och rör i resterande ingredienser. Ta upp degen på mjölat bakbord och knåda den smidig. Forma degen till en lång rulle ca 50 cm lång. Skär degen i 16 lika stora bitar. Vänd bitar i mjöl och platta till dom något med handen. Lägg upp på låt och låt jäsa under bakduk 40 min. Värm ugnen till 250 grader. Grädda bullarna i 10-12 min. Låt svalna på galler!
Simpelt enkelt;)


Adela

3 kommentarer:

  1. Hej snygging! Oj vad sugen jag blev på att baka nu. Evigheter sedan jag gav mig på det. Så som svar på din fråga så tror jag minsann att jag ska baka i dag. Så då blir det till affären och shoppa ingredienser också. Annars slappa, hushållsfixa och vovvenader. Ha en bra dag! Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte mycket om den här dagen än, vi får se vad det bjuder på förutom mulet och rått väder:)

    SvaraRadera
  3. Hej själv snygging Josanne;) Baka är kul tycker jag om man har tiden och inte känner sig stressad.Särskilt matbröd, o frukostfrallor! Hoppas det gick bra för dig;)
    Kram Adela

    Samma skitväder här Åsa...mys ihomhus är att rekommendera;)
    Ha en fin kväll oavsett väder!
    Kramis Adela

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails