HOUSE of ADELA

HOUSE of ADELA

tisdag 11 maj 2010

Ett tonårsrum till, lite Odd och piff i tvättstugan





Godmorgon alla mysiga bloggvänner! Sent hemma igår efter mycket papper, fakturor, ordrar med mera, dvs allmänt snurr i huvudet;-)
Försökte också rädda en hjort på vägen...ja ni läste rätt! En hjort. En rymling ifrån ett hjorthänge som tagit sig ut och sprang mellan stängslen. Djurvän som man är var det mer än jag bara orkade åka ifrån, som andra bilister (läs nonchalanta stupid personer;)) gjorde, så med interna poliskontakter från mitt jobb P och lite fix och trix så lyckades jag hitta en ägare, dock inte till detta himla hjorthäng (vem anade att det fanns fler?) men i alla fall;) En man kom och skulle försöka lyckas "mata" in den lille stackaren i hängnet eller hämta bössan. Det var just när han sa de orden "hämta bössan" som jag åkte. Där gick min gräns. För att först försöka rädda den lille söte så tänkte han kanske istället käka hjortmiddag?! Trots en jägare(stora A tog jägarexamen vid 16) i familjen så fixar jag inte den biten. Vill helst inte höra när han kommer hem vad farfar och han har skjutit. Så löjlig är jag!;)

Ett tonårsrum till i lite rött, vitt, blått och cremebeige. Här fick man knappt fota heller men några sneakpeak får ni;) Här inne bor också kreativitet, men av ett annat slag. Tror han är född till übersocialtrevlig reseledare eller något liknande och rattar redan stora bussar med bravur (genom sin gymn.utb). Tycker man kan ha en prinsskylt med fast man är teenagers;) Gillar stuket "gamla järnsängar" och har en likadan dubbelsäng stående för min kommande sommarstuga...någon gång;-) Den röda skinnfåtöljen med vita stickningar är supertuff.

Lite billigt piff i tvättstugan. Är väl ingens favoritställe men jag köpte 2 fina lavendelfärgade bredrandiga tvättkorgar, en lavendel och glasburkar från Ikea, för tvätt/sköljmedel, som får pryda bänken;) Ibland räcker det med lite fix för att fräscha till något. Kanske blir roligare att stå och vika tvätt nu?! Skulle inte tro det...
En favorit i repris med. Gårdagens Odd Molly;) Är en av mina favoriter med Cream underklänningen. Världens mest användbara plagg kanske?

Sköt om er idag;)

Adela






1 kommentar:

  1. den där underkjolen är jag sugen på, vart hittar jag den? Å vad kostar den? Har jag råd, att inte köpa den? :-)

    Ha en skön helg!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails