HOUSE of ADELA

HOUSE of ADELA

torsdag 30 september 2010

Tomt i huvudet & lite Molly

Hej alla toppensnäckor!

Skönt foto eller hur?=) Dit borde jag nog åka...tömma huvudet och samla tankar. Tydligen lite för mycket som snurrar här. Veckan har varit milt sagt intensiv med jobben, många som rycker från olika håll, privata funderingar, svara på många mail - mest trevliga och en del kräver mycket energi.
Dagen toppades av mycket på arbetsplats E, flera telefonsamtal hit och dit, extra uppgifter som vi får dela på där pga omständigheter och en person som messat hål i mitt huvud över ett brev med ett traderavinstarmband, för en mindre summa, som inte kommit fram! Puh...säger jag bara...att man kan undra över ett brev/paket som inte kommit fram kan jag förstå, men man behöver ju inte messa någon 118 ggr om det, eller hur?
Hur gör ni när ni har skickat Traderavinster? Det är första gången för mig som någon säger att de inte fått varan. De flesta säljare på Tradera frånsäger sig ansvaret när det väl är skickat och visst, man kan ju inte ansvara för postens förfarande, men det blir plötsligt svårt när man vet att det är skickat på rätt adress och människan messar ihjäl sig att det inte kommit...Som grädde på moset skyndade jag till P sen för att jobba då lilla A pappa ringer som väntar på en son som ska med tåget till storstan. Det är bara det att på tåget sitter ingen son, för det har hans mamma glömt...Ja, som ni ser en toppendag!;D Nu fixar jag visserligen en ny biljett tills i morgon men ett litet brake i huvudet är nog inte fel=)

Men i morgon är en NY dag och jag är LEDIG på dagen i alla fall och ska lämna min bil för lagning efter min "älgdate", sen ut och springa i skogen, härligt! Efter det tänker jag besöka solen, får nöja mig med den "onyttiga" för den jag helst vill till får nog vänta lite.=) Dessutom kommer de här sköningarna hem - ärmvärmare, så användbara och varma=)

Ha en mysig kväll nu!
The
Tända ljus
Toppen
&
Tättintill☺

Kram ♥
Adela

6 kommentarer:

  1. Har sålt en del på Tradera, endast en gång har ett plagg försvunnit. Att dom orkar tjafsa! Låter som en skön ide men lite sol, själv har jag njutit en vecka på Rhodos! Ha det gott i höstmörkret!!

    SvaraRadera
  2. Har aldrig varit med om att paket har försvunnit. Har däremot fått hota en säljare med polisanmälan för att hon skulle skicka vinsten! Du har ju gjort ditt när du har skickat. Härliga bilder! Skulle gärna duscha där:) Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag råkar ju tyvärr ut för det här med att brev försvinner lite titt som tätt med posten. Det går ju inte att spåra det heller, så det är bara att gilla läget. För min del är det bara att skicka nytt igen. Inte alltid så kul. Men nu har posten infört något som heter varubrev, det kostar några kronor mer, men man får ett kollinr så att man kan spåra brevet. Jag kommer nog att börja med det på alla brev under ett halvt kilo. (resten skickar jag med DHL) Vet dock inte om detta finns för privatpersoner..
    Och nej, det hjälper inte attt messa 118ggr om det, det blir inte bättre av det.
    KRAM!!

    SvaraRadera
  4. Hej! Jag har sålt en del, men det har aldrig hänt mig att ett paket försvunnit. Fina ärmvärmare! ill ha! Vill ha!
    Kram och ha en bra Fredag

    SvaraRadera
  5. Det låter som om du skulle behöva lite härlig semester.

    Vad skönt med en ledig dag, hoppas att du får en riktigt skön och avkopplande dag i morgon.

    Kramar!

    SvaraRadera
  6. Svårt..man vill göra rätt o man vill inte ha dåligt omdöme pga av något man inte kan hjälpa...jag har också både sålt o köpt. Dyrare saker har jag rek åt båda håll, känns säkrast då. En gång hade mitt inköp försvunnit på vägen. Kuvertet var uppsprättat o innehållet borta..inte skoj!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails