HOUSE of ADELA

HOUSE of ADELA

söndag 10 oktober 2010

Norsk lanthusinspiration & Budgettips från HM

Hej vänner!

Redan söndagskväll, vad fort en helg går;) Hann med en skön höstpromenad i dag och lille Theodor passade på att försvinna en stund i skogen...tillräckligt länge för att få mig att bli smått hysterisk. Det är som när småbarn försvinner utom synhåll. Skulle han försvunnit där hade jag tältat där i natt...på den nivån ligger "hysterin" med mina darlingar=) Nu tittade han ju fram ur skogen efter en stund, säkert nåt som luktade mumma där inne.

Bilden ovan som också är mitt bidrag till söndagsbilden i Fabriken. Ljuvligt, charmig norskt hem och jag gillar den lantliga charmen i ett nyrenoverat hus! Att det är modernare ser man ju på  t ex fönstren och det är därför det blir extra snyggt med de vitmålade trägolv och lantromantiska stilen. Spegelbordet och stolen står det ju Adela på, det ser väl alla!;D
Det här huset var en fallfärdig stuga som revs och ett nytt hus i en romantisk sommar stil fick ägarfamiljen att bosätta sig permanent.
Stoooooort kök och braskamin, men det bästa ligger ju på golvet! En westie så klart;)


Ett gult bord skulle nog aldrig komma in hos mig, men en viss charm har det, det måste jag erkänna=)

 Tipsar er om den här kavajen från HM för det sköna priset 199:- Snyggare i verklighet än på bild och varför inte göra som jag gjorde med min kavaj från Oject...släng en pälskrage över den! Mmm...gillar budgettips ibland!=)
 Gissa om jag ska sova när jag kommer hem...=)

KRAM


Adela

1 kommentar:

  1. Härliga bilder från huset, önskar att man bodde i ett sånt hus och hade en massa ork! Jag har köpt kavajen på HM, vilket kap! Ha en skön vecka!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails