HOUSE of ADELA

HOUSE of ADELA

onsdag 24 november 2010

Adventskransar


Hallå alla fina!

Snöar ni in helt eller?=) Oj det verkar inte kunna sluta snöa...Nu räcker det nog ett tag.
Här går det i lugna mak i dag med även om det är på väg åt rätt håll men halsen verkar ha hakat upp sig i rivjärnsläge;)

Visar er lite mer adventsfix! Har gjort några kransar av buxbom som är så fint och lätthanterligt! Köpte 3 knippen a 15 kr som blev två fina kransar och en liten till det lilla söta gamla barnhuvudet;) Cheapy, cheapy eller hur? Färdiga kostar mellan 100-150 kr och det är mycket roligare att göra själv. Återstår riktigt stora bamsiga kransar jag alltid gör till vardagsrumsfönstret och hängar utanpå det och likaså till dörren. Nu kom ju snön med buller och brak så jag kanske får vänta med att plocka enriset;)
 Vitt, grönt och spets....fint till julen tycker jag;)
 Som en liten tidig lucia...
 Fattigmanssilver i fågelburen...
En av de få tomtar som bor här...filttomte i rött, grått och svart med ett rött hjärta i handen och lååååånga ben. Jättesöt!=)

I kväll ska ni få se mina färdiga nymålade loppisstolar!=)

KRAM

10 kommentarer:

  1. Så underbart fint du har det vännen!!!

    KRAM ♥

    SvaraRadera
  2. Åh vad fint du gör!
    Jag är mitt uppe i kranstillverkning. Så snart hänger det förhoppningsvis fina kransar på mina vitrinskåp också. Mina skåp är misstänkt lika ditt. Gammalt IKEA skåp som har varit syrabetsad furu i ett tidigare liv, stämmer det?

    Kramar Affi

    SvaraRadera
  3. Tack Mia!=)
    Kramis;)

    Heeeej Affi, long time no see...;)
    Nästan rätt men från MIO men gammalt och varit syrabetsat;) Hänger med för jag gillar det!=)
    Hoppas vi får se dig mer här nu;)
    Kramar
    Adela

    SvaraRadera
  4. åh, vilken flashback jag fick. Det där barnhuvudet fanns på Åhlens för sisådär 28 år sedan. Jag fick ett i gåva när jag gick på barnledighet:)
    Det finns inte längre kvar, mer än i mitt minne.
    Vad fint det blev med buxbomskransen.

    SvaraRadera
  5. Oh så fin! Tokgillar verkligen din stil :) Längtar tills (om...) jag får tid att pyssla inför advent här hemma! Jag har ganska nyligen hittat hit till din blogg och den har redan blivit en av mina favoriter :)

    SvaraRadera
  6. Vad du kan inspirera Adela, underbart. Helst vill jag att du kommer hit och pimpar mitt hem, då jag lider av tidsbrist.
    Kram till dig

    SvaraRadera
  7. Ååååå va fint och va duktig du är!!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  8. hej hej!

    Vad fint Du har det!!!! Ja jisses så billigt med buxbomen! Det e verkligen dyrt annars, trust me, jag e florist :)

    Ha en superskön kväll!!!!

    KRAAAM

    SvaraRadera
  9. Ljuvligt med buxbom ! Du är verkligen duktig med såntdär "pylleri" :-)
    Krya på dej ♥

    SvaraRadera
  10. Ååh Adela vad mysigt du har gjort det. Jag är sjukt nyfiken på vilken småstad du bor i faktiskt!!

    Kram från ett snöigt å iskallt Norrtälje

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails