HOUSE of ADELA

HOUSE of ADELA

söndag 3 april 2011

ESTER ELEONORA IGEN & JAG VILL HA TIPS!


Hej i kvällen vänner!

En grå men ljummen söndag idag, vart är den härliga solen?=)

Jag börjar så smått planera för en kommande student i juni! Känns som det är en del att tänka på...;) Därför tänkte jag be er om TIPS! Anar att ni är många därute som "gjort detta" och har ni inte några roliga finurliga tips att komma med? Ta vad ni vill, mat, dukningar, inbjudan, ute i trädgråden i kanske partytält eller inomhus...?? Tar tacksamt emot idéer!=)
En del är fixat gällande fotoskylt, studenmössa och nu tänker vi kläder...kostym, skor
m m...;)
Mat hoppas jag kanske få hjälp med av en superduktig kollega...men frågan är vad man ska satsa på som är smidigt, gott och som man lätt tar fram om det dimper in fler än väntat;)

Ester Eleonoras klänning jag skrev om för ett tag sen, blev den här istället! Så fantastiskt fin och den måste ses LIVE! Kommer inte alls till sin rätt på bilden faktisk...titta bara på den fina ärmen, den är som en dröm hela klänningen!  Måste och vill ju vara en "snygg mamma" den dagen med!;D Då kan denna vara en kandidat med kanske min ljusrosa tyllunderklänning för att få ner det kanske alltför vita på en studentdag;)



Ha en riktigt mysig kväll nu godingar!
När jag slutar kl 22 ska det bli en varm dusch och gott te i soffan med en film;)

7 kommentarer:

  1. Åhååå, jag hoppas du får många bra svar - för jag har också en student i juni.... Kläderna är jag inte så mycket hjälp med, min student är en tjej ;) Men jag tror faktiskt de flesta verkar köpa billiga kostymer på tex Dressmann (iaf i vår lilla stad) Jag hoppas min dotter vill ha smörgåstårta, för det är ju så smidigt (om än lite tråkigt) När hon konfirmerades gjorde jag buffé - å hjälp, vad mycket jobb. Nä, smidigt är min nya ledstjärna! Förhoppningsvis är det bra väder, så man kan sitta ute. Här är det nästan balen som är mer jobb med...det är ju håruppsättning, skor och naglar...mm mm

    SvaraRadera
  2. Klänningen är superfin! Hyser inga som helst tvivel om att du kommer att få till en kanon-fest för sin studentande son:) Kram!

    SvaraRadera
  3. Studenten är så mysigt, vi beställde exotisk planka. Jag gjorde en kall potatissallad ( alla äter ju inte potatissallad ) Sen hade vi ett stort fat med jordgubbar( väldigt uppskattat och en snygg dekoration, beställ i tid och ta mycket).
    Tårtor som en studentmössa.Dekorera med flaggor.
    Åh så kul med studenten. Har du balen att tänka på också? Den är så kul att styra med också, även att man har en son.
    Lycka till.

    SvaraRadera
  4. Jätte fin klänning!!
    Kram

    SvaraRadera
  5. TACK för hälningar och BRA tips av er! Planeringen fortsätter...;) Finns väl inget bättre än att fråga bloggläsare om råd!=)Har kikat på Dressman och de har mycket snyggt för bra peng!;)

    Kramis
    Adela

    SvaraRadera
  6. Å STORT TACK fina Veronika K för ditt mail och TOPPENRECEPT!! Underbart, nu ska jag testa dom!=)

    Kram!
    Adela

    SvaraRadera
  7. Åååå bara så supersöt klänning.Ja den gillade jag.Kommer att bli en studentfest din son aldrig glömmer.Men en underbar mamma som du.Ha det gott.Kram Rita ♥

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails