HOUSE of ADELA

HOUSE of ADELA

torsdag 7 april 2011

MINA PÅSKÄGG & VINTAGE STORIES


Morning pinglor!

Tidig morgon igen och nu ska det bli skönt att krypa i säng;)

I går hann jag med lite hemma på eftermiddagen. Planterade några påskliljor och penséer i zinkkrukor på altanen, slängde den gamla fula bastmattan där och spolade av ordentligt! Tänk vad lite kan göra skillnad. I dag återstår skrubb av framsidan, för jösses vad skitigt det är överallt!
Har ni fått i ordning i era trädgårdar och altaner än ni som har?

Plockade fram mina påskägg med som jag gjorde förra året. Vanliga "fula" mönstrade påskägg inshoppades och målades vita och puderrosa. Klistrade på lite spetsar, fjädrar och urklippta gamla texter så blev de som jag ville ha dem;) Nu får de vara framme, finare innan påsk än efter!=)
Litet sött ägg...fint på det svarta lilla bordet...

Det är kul att pyssla och fixa hemma när man har tiden...
I morgon ska jag börja med garderobsröj och köksskåpsröj! Verkligen inte gjort på en dag att ta allt men har bestämt mig för att vara en smart planerande person nu fram till studenten och göra diverse saker och INTE i sista sekunden...ha ha....det blir nog lätt för en tidsoptimist som mig!=)


Kikade på Kappahls hemsida och deras serie Vintage stories som släpps på fredag ser ju fin ut! Hoppas det är lika bra i verkligheten som på bild...;)





Läste det här inlägget och det är ju helt sant att man ibland kan känna att alla andra är så duktiga och gör sitt mycket bättre. Så tänker jag med ibland, även om jag är nöjd och lite stolt över min blogg...det kan man väl få vara?;D Vi lever ju alla olika liv - vad det gäller inredning och mode så är vi olika där med, en del med obegränsade pengar och stora fina hus att inreda och fixa i, en del i små lägenheter med mindre resurser att göra nåt. En del lägger pengar på resor och bloggar om det, en del bloggar om sina intressen i livet och kanske sin familj...Men det är ju det som är tjusningen med tycker jag...vi är alla olika. Jag känner likadant som Helena med bloggen På vår udde...jag kör mitt race med bloggen för det är så sanslöst kul!;), även om det inte är topp jämt det man levererar;)

Njut av dagen nu vänner!
Snart är det helg igen;)

KRAM

9 kommentarer:

  1. Hej!!
    Snubblade in på din ljuvliga blogg för första gången & såå mycket fint du visar :0)
    Återkkommer gärna..
    Önskar dig en bra dag!! / Cilla

    SvaraRadera
  2. Vilka söta påskägg och tack för tipset om att KappAhl släpper sin vintage kollektion imorgon. De har fantastiska barnkläder också.
    Du har en sån härlig feelgood blogg, har nyss hittat hit och gillar dina fina bilder och mysiga text.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh, Kapp Ahl förvånar igen! Måste man ju ta sig en närmare titt på.. i alla fall det översta linnet.. gud så snyggt till ett par jeans.. och så Portreeväskan med du vet, den galet fina ;-)
    KRAM finaste DU! ♥

    SvaraRadera
  4. vilka LJUVLIGA ÄGG!!! den idén kommer jag ta med mig <3

    Hoppas du får en fin dag - när du vaknar!
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Hej!! Jag vill gärna ha ett sådant påskägg fullt med godis;) Kramar!!

    SvaraRadera
  6. KappAhl överaskar verkligen med mycket fint.

    Jag har rensat i en av mina rabatter. Det kliade i fingrarna så jag har startat :-)

    Ha det fint

    SvaraRadera
  7. Underbara påskägg! Mycket fina kläder! :)
    Kramar!

    SvaraRadera
  8. Sprang förbi Kappahl igår i vårt lilla köpcenter och kläderna hade kommit in, tyvärr inte den vackra spetsunderklänningen. Det som kommit in var väldigt fint, får bli en ny tur idag.
    Hälsn M.L som F

    SvaraRadera
  9. Vilka superfina ägg du gjort!

    Att KappAhl skulle lyckas så bra var svårt att tro.

    Kram

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails