HOUSE of ADELA

HOUSE of ADELA

lördag 2 juli 2011

SOMMARREA FRÅN MOS MOSH, LÄSTIPS, GODSAKER & ROLIGHETER PÅ G!


 Tjingeling vänner!

Ledig lördag här, å så skönt!=)

Fixar och grejar hemma, får sån lust att göra massa hemma på sommaren men tiden räcker ju inte till allt...vill både måla, göra om och städa samtidigt.

Har hunnit med stan med...Å vänner vilken härlig sommarstad lilla Eksjö är! Gamla stan här är guld! I dag var det stor bagageluckeloppis och jag har fyndat sötaste väskan för 40 pix! Ni ska få se sen!
Stan var full av folk och en stor biltävling för gamla härliga bilar var det med och hela torget var fyllt av dessa gamla fina fordon. Har inget bilintresse, men det var kul att se;)
Fika blev det hos stora A på hans myyyyysiga innergård och jag shoppade lite fina växter till honom med;)

Sommarrea som jag skrev om tidigare här i veckan är ju superkul!
Det man kikat på innan till för dyra pengar finns plötsligt till halva priset;)
Jag blev lycklig när jag hoppade in i fina Butiken här i stan i veckan och hittade två plagg kvar till mig som jag tittat på flera gånger och nu fyndade jag!
Butiken är en helfräsch butik, kika in här så får ni se! De har massa fina märken. Hunky Dory, Filippa K, European Culture, Malene Birger, Josephine & Co med flera. Mumsigt snyggt det mesta. Ännu roligare såklart när man kan fynda då det är dyrare, fina märken alla.
 Jag hittade den här godbiten från Peace & Love som jag tittat på innan...så söt! Framstycket är virkat liv och kjolen är fylld av broderier och stenar...;)
 Mitt lyckligaste fynd var de här byxorna från Mos Mosh! Kikat på dem innan otaliga ggr och nu fanns de kvar för halva priset i min storlek! Det är faktiskt lite lycka=) Användbara till stövlar med hela året och så snygg kamelfärg.
Efter mitt veterinärbesök igår i grannstaden hoppade jag in på den här delikatessbutiken! Mysigt och massa godsaker. Köpte med mig gooooooda färska havskräftor med chiliaioli hem och mumsade på igår kväll. Precis när jag skulle fota alla godsaker i disken som humrar, räkor krabbor m m så tog batteriet slut i kameran...så dem fick ni inte se=)

Här kommer mitt sommarboktips med!
Den här håller jag på och läser och kan knappt lägga i från mig den!
Den farliga leken (pocket)

Den farliga leken
av Mari Jungstedt

 Men tragedin väntar också den framgångsrika Jenny. Under en fotografering på den karga gotländska halvön Furillen utsätts hennes pojkvän, modefotografen Markus, för ett brutalt mordförsök. När den gotländska gymnasietjejen Jenny upptäcks av en modellagentur slungas hon in i en värld fylld av pengar, kändisfester och glamour. För den några år yngre Agnes har det inte gått lika bra. Också hon har drömt om ett liv i rampljuset, nu är hon på väg att tyna bort av svåra ätstörningar.
Jenny och Agnes är länge ovetande om att deras liv är inflätade i varandra. Men det finns någon som håller ögonen på dem. Någon som planerar att ingripa i deras öden.
Kommer Markus att överleva? Och kan han hjälpa kommissarie Knutas att hitta gärningsmannen innan det är för sent?
Nu ska jag fräscha till mig snart för ikväll vänner är det kuliga saker på G! Hotell Vaxblekaregården har sommarpremiär och såklart ska vi gå dit! Vi är inbjudna som jobbar med dom och i kväll spelar Lalla Hansson och ett förnämligt Coverband  - Hunky Dory - ( i det bandet ingår min vän sockerbagaren från Mariannelund, en syssling och andra vänner) och en hemlig känd gästartist, som jag inte får avslöja fast jag är sugen=))  Vi ska äta jordens grillbuffé med och dricka lite gott vin;)

Hoppas ni med får en härlig kväll!


KRAM

11 kommentarer:

  1. Vilka härliga och snygga klädfynd du gjort! Älskar att fynda.
    Önskar dig en kul kväll med Lalla och hemlig artist. Slår denne hemlige Bob Dylan som spelar här om ett par timmar månne? ;-)
    Stor kram fr Borlänge

    SvaraRadera
  2. Åååå vad skoj med rea fynd som man gått och tittat på sedan en dag finns dom där på rea.Ja då är lyckan total......Ha nu en underbar kväll mys och njut rara du .Kraaam Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Ohhh vilken dag!!!!! Kan du skicka en sådan dag till mig i ett kuvert , tack:):)
    Ohhh, OM du kan så måste jag få be dig skicka två sådana härliga lemonadflaskor till mig och muffinsformarna..givetvis betalar jag dig:) kram kram du sötaste..

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig karamellpåse du bjuder på idag :) Mycket trevligt har du hunnit med och vilka superfina fynd du gjort på rean!! Boken är ju bara så bra, kunde inte lägga ifrån mig den när jag läste den förra sommaren!

    Hoppas du får en trevlig lördagkväll

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  5. Åh, vad kul att se märket Peace & Love, köpte en blus för flera år sedan i Barcelona i det märket och har kikat efter det här hemma ibland, men aldrig hittat det. Men då finns det kanske på fler ställe här i vårt land :)Christna

    SvaraRadera
  6. Pia H sa.... Åh! vilket fint hem du har älska allt det vita och inte att förglömma alla dina under bara klänningar bra smak! jag har mailat dig om din väska som du säljer! finns den kvar? jag är intresserad! Mvh Pia H

    SvaraRadera
  7. Jättefina fynd. Jag har förstått att Mos Mosh har fantastiska brallor och jag letar efter en 3/4 jeans som jag tycker är så himla snygg.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Åh vad mycket fint, vilka fynd!
    Älskar Marie Jungstedt, så bra allihopa, har läst dem alla utom den som precis kom nu, jag väntar på pocketen:)
    Stor kram/C.

    SvaraRadera
  9. Fina fynd! Hag håller på och bearbetar mannen om att vi ska åka vägen om Eksjö när vi åker hem från skåne i sommar. Ser ju så fint ut! Kram

    SvaraRadera
  10. Vilken fin klänning--har inte varit på Butiken på evigheter, kanske dags att gå dit en sväng...! Bra boktips, jag läste Mari Jungstedt förra sommaren o det slutade med att vi åkte till Gotland, de miljöerna är ju underbara <3
    Finns boken i pocketversion, förresten? Lite smidigare att kånka runt på...
    Ha det gott, visst var det ett himla drag igår?! Kram fia

    SvaraRadera
  11. Åh jag älskar rea, men det gäller att spara sig till all rea kommer i slutet i sommaren i alla små kustsamhällen här på v-kusten. Men jag har fyndat en massa i stan redan nu! Tack för boktipset, det blir min nästa bok.

    Ha det gott!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails