HOUSE of ADELA

HOUSE of ADELA

torsdag 8 mars 2012

LJUVLIG FOTOTAPET & EN EWA I WALLA PÅ VIFT!



Hallå vänner i kvällen


Hittade en vårnyhet som är en drömtapet i går som nu ska få bli en fondvägg i mitt sovrum! De övriga vita väggarna får vara kvar, de är helt ok och inte så gamla. Tapeten med de underbara stora rosorna är en fototapet i mildaste rosa och man nästan kan känna den fräscha doften...;) Jag tror den blir toppenfin mot min vita sänggavel och vita sängbord med lite svarta detaljer till. Den gamla fina sirliga loppisramen som hänger ovanför sängen nu ska målas svart och jag tror det blir toppensnyggt med lite små svarta detaljer till, fortfarande i lantligt stuk. Nästa vecka drar vi igång och då börjar också makeovern med det lilla arbetsrummet. Ni ska få se sen;)
Nu ska jag berätta en riktigt trist historia för er...

Den fina Ewa i Walla kjolen jag fyndade på rea från Ulvsbygården är puts väck borta!
Beställd och betalad i samma veva för snart dryga 2 v sen och vart den är vet ingen...
Jag kan säga att jag är väldigt besviken...mest på bemötandet från den butiken och webshopen.

Väntade ivrigt veckan efter beställningen på kjolen men inget paket kom...
Ringde butiken men fick då till svar att de hade inget med själva webshopen att göra och dit gick bara att maila. Gjorde så och förklarade läget. Det dröjde med svaret, sen kom ett knapphändigt svar att 
"de hade så mycket att göra och allt var rörigt."

Jag skrev tillbaka och undrade vad gör vi då, ni måste ju kunna spåra paketet?
Nej det gick inte för det var postat som ett vanligt brev...(en sak för ganska mycket pengar ändå....suck)
Ok, sa jag men ni måste ju vara intresserade av att få fram det liksom jag?
Då fick jag detta svaret......!

(Inkopierad text direkt från mailet)
"jag har verkligen ringt runt överallt den bör  ligga hos dig sa företagposten här men som sagt e skickad som brev uhh va trött jag blir senaste tiden krånglar det verkligen .
Det va också den sista men e den inte hos idg innan fredag då får vi nog tro att den drog till utlandet sänder mycket dit."

Ok??? Till utlandet...vad händer då?? undrade jag...
Nästa svar var så här...

"Nej det kan ju inte gå till utlandet det står ju din daress på..
Jag ska gå in på företagsposten i morginbitti igen och prata med dom om dom även kan ringa ditt post ställe det ser dom ju där.
Ser hör jag av mig ligger det inte kvar här eller terminalen karlstad eller din post som delar ut måste nåt hänt under vägen då lär jag betala tillbaka alternativ u tar en annan vara och jag sänder rekommenderat."

Efter detta ringer jag själv runt alla våra utlämningsställen i vår lilla stad men inget kuvert. Tror och hoppas då att jag får svar nästkommande morgon från webshopen om vad de har fått för svar. Men nepps.....får maila igen och får inget svar på det heller.

Ringer butiken igen, för 3e gången, trots att jag vet att de inte kan hjälpa mig.
Får svar igen att de inte har något med webshopen att göra men ska stöta på.
De vill att jag lämnar mitt mob nr, så någon kan ringa upp mig men ingen ringer...


Jag börjar tröttna rejält och mailar igen att finns inte kjolen vill jag ha mina pengar tillbaka. Får ett svar då att det ska jag få om jag skickar mitt kontonr. Gör så och sen är det tyst igen...

Mailar igen och skickar meddelande till butiken via deras "kontakta oss" länk och undrar när jag får mina pengar? Inget svar...
Mailar igen och kräver mina pengar tillbaka eller åtminstone ett datum när de kommer.
Får då detta svar! Jösses....
"pengarna överförda..du va allt en otrevlig kund usch till och med 
betalar tillbkaka när posten slarvar fy.."

Att paket/brev kan försvinna händer ju tyvärr, och det kan inte webshopen rå för, men att skicka en dyrare vara i ett vanligt brev är ju ganska märkligt?!
Men att sen knappt inte ens få svar på mail, inte en ursäkt och sen ett mail som det sista att de nästan verka tycka att det är generöst att betalar tillbaka pengarna höll på att få mig att drutta av stolen! Skulle jag efterskänka pengarna eller vad menade de???

Nej kjolen är borta och jag kan garantera att jag kikar aldrig mer in i den webshopen...

Så kan det gå om man har otur.
Nu har jag berättat denna storyn mest för att "varna" er andra lite...

Ha en fin kväll nu i alla fall vänner!


16 kommentarer:

  1. Men herregud vilken urkass service. Är det amatörer som leker butik tro? Ja, jag är nästan lite mållös. Det är något av det värsta jag hört från en webshop.
    Kram på dig fina!

    SvaraRadera
  2. Men guuud!!! Och de klagar på ditt bemötande!? Snacka om företaget saknar självinsikt!!! Tack för tipset om vilken webshop vi bloggisar alltså INTE skall göra affär med...

    Kraaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  3. Men herregud jag blir så upprörd när jag läser detta att jag nästan smäller av! Vilken butik och webshop! Vad har man som kund för rättighet när man beställer en vara, borde vara självklart med rek annars får de stå för kostnaden.har sjäv förlorat en dyr vara i posten, skickar nu dyra varor med schenker. Kram! O jättefin tapet!

    SvaraRadera
  4. Fy fan vilket bemötande. Det är ju lite risken när man handlar med någon som man inte riktigt vet vad de är för några. Det skulle ju liksom aldrig hända på Tintin tex eller någon annan stor webbutik. Så tråkigt. Har du fått tillbaka pengarna iallafall. Synd för kjolen var ju verkligen fantastisk

    SvaraRadera
  5. Jösses vad tråkigt
    Jag handlade ur rean där och fick både snabb och trevlig bra service och paket att lösa ut var det med. Jättetråkigt att höra om din affär, tur att du åtminstone fått pengarna åter men det är ju varan man väntade på som man vill ha! Kram

    SvaraRadera
  6. Men jösses!!! Vad var det för service? Eller ickeservice rättare sagt! Kan ju undra vem du hade att göra med, var inte speciellt seriösa svar... De kläderna kostar ju en del.
    Fin tapet du har tittat på till sovrummet.
    Kram Suss

    SvaraRadera
  7. PRECIS!!!!
    Jag beställde en blus från meinto.se 2 veckor före bloggeventet men den kom aldrig. Nu efter många mail och 5!!!! veckor har just Ulvsbygården skickat den. Ska också sägas att jag returnerade en brun blus i stl M och beställde en svart istället i stl L. Det jag fick efter fem veckor var en brun i stl M. Jag fick tillbaka den som jag returnerade efter 5 veckor. Suck! Nu krånglar det bara att returnera denna eftersom det har gått så lång tid.

    Du milde säger jag vilket företag !!!

    SvaraRadera
  8. Men vad i hela friden är det för människa som jobbar där!!! sådana människor skall absolut inte ha någon som helst kontakt med folk! är en stor skam för webshopen och även butiken... och vilket svar du fick sedan!!! hon måste vara en väldigt bitter person, Då vet man vilken webshop man inte skall göra affär med.. Vilken underbar ros tapet!!!
    kram på dig fina du!

    Kram Pia H

    SvaraRadera
  9. Usch så ortoligt tråkigt. Riktigt usla svar och vem var otrevlig egentligen , det är väl ändå de i webshopen. Ja tyvärr behöver du inte varna mig, haft otur flera gånger.
    Tapeten är ljuvlig, rosor är något med det bästa som finns.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  10. Men snälla nån! Är det nån som var otrevlig så var det väl dom!
    Ska inte handla där, jag lovar!! Spännande med ditt sovrum! Men gud vad ni grejjar!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  11. Men oj vilken trist historia om kjolen. Så vinner man inga kunder direkt. Och hur kan de skick aen kjol som vanligt brev??? Hoppas du hittar kjolen någon annanstans.

    Tapeten var galet fin, oj så bra det kommer att bli.

    Happy friday!

    SvaraRadera
  12. Fy, vilken historia och så hade de dessutom mage att tycka att du var jobbig???!!! Ska inte heller handla där, verkar ju inte klokt!
    Makeover i arbetsrummet... spännande :)

    Ha en fin fin fredag. Kram kram Malin

    SvaraRadera
  13. Usch vad dåligt! Tror att alla seriösa webshoppar har försäkringar mot sånt här och jag har samma problem med ett paket på villovägar från Deepfling men snacka om skillnad på service. De gör verkligen allt de kan och jag kommer få tillbaka mina pengar utan problem om paketet inte kommer fram....

    Tack för tipset, ska då inte handla där

    Hoppas det löser sig

    Underbar tapet också :)

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  14. Men fyyy frasen!! Framgick inte klart vad webshopen heter? Där handlar man ICKE!!!
    Har själv webshop och självklart bemöter man inte en kund på detta sätt!! Kommer det inte fram och man skickat som brev är det väl bara att bita i det sura äpplet!! En chans man tar för snabbare/billigare frakt.
    Bättre med Schenker där man kan följa paketet till ett billigt pris, tar ju lite tid men spelar roll??
    Skulle nästa gissa att detta inte ska skyllas på posten utan den felstavande virrpannan i webshopen! Har skickat med posten under de snart 7 år jag haft shop och aldrig nåt som försvunnit....
    Hoppas du hittar ny kjol'
    Barbro

    SvaraRadera
  15. Fy så tråkigt, riktigt dåligt!

    SvaraRadera
  16. Tragiskt ju, och vilken otroligt dålig kommunikation!! Paket kan ju komma bort förstås, men om man är det minsta lilla seriös beter man ju sig inte så! Då vet vi var vi inte ska handla.

    Kram, och hoppas att paketet kommer tillrätta till sist!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails