HOUSE of ADELA

HOUSE of ADELA

måndag 5 mars 2012

LYXMORGON




Hej godingar!

Dags för lyxmåndag!

Ledig på dagen och särskilt måndagar är sköna...
Tyst hus, lilla A i skolan och alla grannar på jobbet;)

Det bästa, enkla sättet att lyxa är att duka fint, tända ljus, lyssna på skön soft musik på Spotify (helst Robbie Williams) och ta en låååång skön frukost! Fördelen med att jobba mest kvällar och nätter. På tal om jobb så är det många som frågar vad jag jobbar med. Jag jobbar inom Polisen och går inte in mer på det här. Allt är tystnadsplikt med stora bokstäver och så får det vara.

Så startade min dag i dag!
De fina billiga glasen från Ikea är superfina och den fina koppen kommer från Indiska. Julklapp från stora A goaste Lisa. Tänker alltid på henne när jag dricker ur dom.;) Assiett från Olsson & Jensen och frukostskål som är supersöta från ......Rusta!!=)

Nu ska vi ut i solen och fixa altanen!
Några små minilökar ska planteras...ja, ja ni får ju alltid se sen;)

Må gott i måndagen!



15 kommentarer:

  1. Ja du det ser ut som hotellfrukost femstjärnig !!!

    Första bilden är urläcker!

    SvaraRadera
  2. Vilken frukost!! Imponerande!

    Plantera minilökar? Alltså, här är det fruset och jag vet inte om det går att plantera något. Det skulle vara i krukor i så fall, men det var kanske det du skulle kom jag på?

    SvaraRadera
  3. Mmmmm tom jag som inte är någon frukostmänniska skulle gärna sätta mig vid det bordet!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken harmonisk och mysig start på veckan.

    SvaraRadera
  5. Vad skönt att kunna sitta och njuta. Det är du så väl värd.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Så mysigt du har fixat det. Nu pratar vi lyxmorgon.

    KRam fina du!

    SvaraRadera
  7. Vad gottigt, inte fel med mysfrukost. Måste bara säga att det var ett oväntat yrke... trodde bara det var manhaftiga "tjejer" som jobbade inom polisen... inte vackra kvinnor med sober smak (alltså du)... snacka om att jag hade fördomar här... fy på mig =) Kram på dig.

    SvaraRadera
  8. Mmm nästa musiken ju, Robbie Williams:).

    Kramis/Heléne

    SvaraRadera
  9. Gud det där ser smarrigt ut:))Vad härligt att kunna ta en lyxmorgon. Attans vad dina bullar ser goda ut som du hade bakat/ Stor kram A

    SvaraRadera
  10. Du är verkligen bra på att fånga dagen och visst är det underbart med en lång härlig frukost när man är ledig och du ser ut att ha njutit på bästa sätt!! Fina foton som vanligt :)

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  11. Underbart med långfrukost! Kram

    SvaraRadera
  12. Mums...där kan man sitta länge...ännu bättre är om några månader, då kan man sitta ute! Lyktorna är från Affari. Kolla deras återförsäljare i närheten !!! Jag älskar mina lyktor! Kram C

    SvaraRadera
  13. Åhh så underbart med lyxmåndag!! Härligt delux...vilken toppentips! Varför ha lyxig söndag, då är man ju ändå ledig och nöjd ;) Lyxmåndag, det är andra bullar det! :)

    SvaraRadera
  14. Bara så gott med långfrukost.Bara så fina och härliga bilder.Ha det gött söta du.Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  15. Det hade jag aldrig gissat på.Men vad kul och tack för att du berättar och jag vet att det finns många olika grenar inom ditt skrå. Men du har det så mysigt och gör det mysigt för dig .sen gillar jag din ljusa inredning med blandning av gammalt och nytt. ha en bra dag.

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails