HOUSE of ADELA

HOUSE of ADELA

onsdag 20 juni 2012

JAG TYCKER BARA DET ÄR SÅ OERHÖRT SORGLIGT...


...att man måste ta till otrohet för att tro att man ska bli lycklig.....?!


Att detta fina par nu går skilda vägar har väl ingen missat.
Allas "vår MollyPer" har enligt uppgifter och även av Lena själv på hennes facebooksida uppgett att han varit otrogen en längre tid. 
Sorgligt och fegt är orden tycker jag.

Att gå bakom ryggen och tro att man kommer någon vart med det....?
Jag har själv haft det i mitt liv och tar så mycket avstånd jag bara kan....
Är SÅ trött på människor som inte kan vara raka och ärliga.
Nej, jag förstår det inte.

Mycket pengar, status, fina hus, bilar och fina saker jagar vi väl alla mer eller mindre.....tyvärr.

Men vad hjälper det när man inte hittar lyckan ändå?!

Visst kan man spekulera i vem som gjort vad, varför och inte, som tidningarna gör och d
et finns ju ofta 2 versioner av såna här historier, men det är inte det som jag syftar på....


Det jag undrar är varför man inte lämnar först 
och sen går vidare med nästa i så fall?

Trist, jag tyckte de var ett sånt fint par!
Härliga Lena och kloka Per...


Adela

17 kommentarer:

  1. Ja det trodde jag faktiskt aldrig! Tråkigt är det kram

    SvaraRadera
  2. Visst är det tråkigt men det finns alltid två sidor av det som händer.
    Och vad otroheten grundas i det vet ju bara de två; det kanske inte är det minsta synd om Lena - vad vet vi?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det är ju helt sant Helen, men jag syftar på själva otroheten i sig...sen vem som gjort vad eller inte vet ju bara som sagt de 2, men varför inte vara ärlig? Om man inte trivs i något så varför inte lämna innan man går vidare med någon annan?

      Adela

      Radera
    2. Vi kan väl ändå slå fast att man aldrig någonsin kan skylla sin otrohet på sin partner. Aldrig.

      Radera
    3. ABSOLUT Åsa!! Men det är ju också ett ganska vanligt fenomen....tyvärr.
      Pratade med en kvinna vars man jobbade borta och reste mycket. Hon själv var på hemmaplan med hus och barn och allt ansvar. När han sen skulle bo på hemmaplan med familjen, fanns redan en annan kvinna med i bilden.....bara för att "frun hade blivit så tråkig".............
      Ja, trött är bara förnamnet när man hör sånt här.

      Adela

      Radera
    4. Men det är inte anledningen. Det är bara vad han skyller på för att slippa ta ansvar. Han kommer att göra det igen mot den nya. Möjligtvis med en ny ursäkt ...

      Radera
  3. Jag har väldigt svårt för Lena Pehå. Inte fick jag en bättre bild efter programmet Så mycket bättre. Tyvärr.
    Men visst är det sorgligt att en kärlekshistoria är slut, men ännu mer sorgligt att den säkert kommar att smackas upp i tidningarna.

    SvaraRadera
  4. Hej, håller med dig,, om man vill ha en annan- avsluta det man har innan,och sen gå vidare .Det sårar så mycket med otrohet.Tröttnar man på sin patner redan efter 2 år,då är det tokigt.MvhLena

    SvaraRadera
  5. Det har jag svårt att tro om denna man. Fyyyyyyyy vad tråkigt!
    Att man som människa kan gå bakom ryggen på någon så?! Tycker att man
    får avsluta sitt förhållande man har innan man går in i ett nytt!!
    Men jag håller med Helena här ovan. Det finns två sidor av en händelse.
    Och tidningarna skriver och vinklar det så det skall låta smaskigt för läsaran, så dom får sålt många tidningar mmm. Alla vill ha en del av kakan. Och Lena går ju inte lått lös ur detta om man talar om pengar lästa jag på en annan sida. Så sanningen vet bara dom två.

    Fast jag gillar fortfarande denna MollyPer och tror att vi inte skall tro på allt som skrivs mm. Allt är inte alltid som det ser ut att vara.


    Kramar till fina du!

    ♥CC♥

    SvaraRadera
  6. Otrohet är verkligen fegt och fult på alla sätt. Jag har ingen som helst förstålse för det. Punkt.
    Kramar till dig.

    SvaraRadera
  7. Håller med dig helt och hållet! Man kan göra klart det man har innan man går vidare. Visst finns det såna som förlåter otrohet och visst, man vet inte hur dom där två har haft det. Men skulle min S sätta på nån annan skulle han åka ut! Obönhörligen! Känns inte som om det finns nåt som rättfärdigar otrohet. Har man problem kan man lösa det på andra sätt än genom att göka på bortaplan.....
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Ja, usch, det är gräsligt. Och för mig alldeles oförståeligt hur man skulle kunna leva med den lögnen.

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  9. Jag är helt enig med dig. Det är sorgligt!!!
    Tyckte att de var ett fint par. Men vad vet man....???

    Hoppas du har det fint!

    KRAM

    SvaraRadera
  10. Jeg er fuldstændig enig i at utroskab er utilgiveligt. Og i Pers tilfælde er det jo også endt med en skilsmisse.
    Men jeg tænker på om skilsmissen er PÅ GRUND AF utroskaben - eller hvad er der gået galt i deres ægteskab....?
    Jeg vil aldrig dømme andre - og sådanne sager er altid komplicerede. Men én ting er helt sikker: Kommer man først dertil i et forhold at man begynder at interessere sig for andre - så er det dér man skal stoppe det.

    Kram

    SvaraRadera
  11. Jag håller helt och hållet med, det är så tråkigt för alla parter i längden. Ärlighet och respekt kommer man alltid längst med.
    Kramar till dig fina Adela!

    SvaraRadera
  12. Jag har aldrig varit charmad av den mannen, jag känner rysningar. Har jobbat på ett företag det otrohet var vanligt förekommande trots att både mannen och fru samt 3 av deras barn också jobbade där. De är ett par än idag. Hur många han varit på under åren är flertal försökte även med mig. Men det kunde han glömma äckel värsta var att han var omtyckt och rolig av alla. En annan man där gick och kletade på alla sommarflickor,timanställda som kom. Även tre kvinnliga var bedrövliga på fester som var. Otrohet förekommer mer än vad man tror och kan föreställa sig. En liten runda på middagrasten. Det var så fruktansvärt för oss andra när frun kom till vår avdelning och frågade efter mannen. Jag jobbar inte kvar där,men vad jag blev påmind om denna arbetsplats med ditt inlägg. Tyvärr var inte det de enda som inte var bra Chefen var så ostabill,han blev fullständig idiot. Usch!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails