HOUSE of ADELA

HOUSE of ADELA

lördag 16 juni 2012

LITE ÖPPENHJÄRTLIGT EN LÖRDAG



Hej mina vänner;)

Kanske dags att lätta sitt hjärta? 
Nej, inte för öppenhjärtligt men ibland har det visat sig att vi bloggerskor får göra det för att 
kanske klargöra vissa saker och dementera andra...

Att blogga och leva i en liten stad har sina fördelar och nackdelar.
Jag möts (i stort sett alltid) av positiva kommentarer och hälsningar i och om min min blogg och då även ofta av människor jag inte har en aning om vilka de (ni) är;) Supertrevligt att få denna positiva respons och jag drabbas nästan aldrig av negativa kommentarer (det hände några ggr längre tillbaka) och det är sååå skönt! Läser själv ibland om de riktigt stora bloggerskorna som drabbas och detta är väl den svenska avundsjukan som visar sitt ansikte.

Vår lilla stad är liten och "alla känner alla"....tror kanske många.
Jag gillar verkligen tanken på att så många VILL läsa det jag skriver och fotar men 
ibland är den skrämmande med. 

Så som många gånger innan under mina 2.5 år med House of Adela så påpekar jag ÄN en gång att det ni ser i bloggen är en liten del av mitt liv.;)
Jag hoppas ni förstår mitt ställningstagande där, varför jag ändå är så privat, varför jag nästan aldrig fotar och skriver om ex mina söner, familj eller mitt privataste liv.

Så nej, jag ska inte öppna butik (?!), jag jobbar inom Polisen än, men jag jobbar även med hemsidor och annat trycksaksproducerande då min verkliga utbildning ligger inom det området, och även inredningsuppdrag vid förfrågande.
Vi ska flytta ja, men vi ska bo kvar i stan.;)

Ja, jag får ganska många förfrågningar om att skriva och visa vissa leverantörers/butikers saker, men jag väljer själv det jag tycker om att visa och skriva om och ENBART det jag gillar och står för:)
Så får jag erbjudande om det så tackar jag gärna ja om det är saker jag tycker om och vill rekommendera till er kära läsare, det är ingen hemlighet!:)

En fråga jag får ofta är hur jag hinner med att blogga och fota så mycket som jag gör.
Det är  för att jag ä l s k a r det  jag gör!
Gillar också ett högt tempo i livet och att det händer saker, så därför kanske mitt ligger en aning över genomsnittet....vad vet jag?;)
Har nästan alltid haft ungefär 1,5 jobb, så just nu jobbar jag faktiskt mindre än jag gjort på ca 15 år.
Men jag är ändå noga med att reflektera, tänka och fundera en hel del, det är viktigt. Just nu gör jag en resa med en personlig couch.
DET kan jag verkligen rekommendera alla!
Spännande....

Älskar min blogg och er läsare och är SÅ tacksam för alla era fina hälsningar!

Är det något ni saknar här i bloggen så tveka inte att skriva det!:)



Kramar

Adela



13 kommentarer:

  1. Ja, jag tycker din blogg är mysig även om jag inte vet så mycket om dig... Var och en har rätt till den intigritet personen väljer att ha!
    Det får man respektera. Jag själv är stundtals som en öppen bok även om jag har skärpt till mig det senare..!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Många kramar till dig finaste, jag älskar din blogg, ger massor av inspiration!

    SvaraRadera
  3. Vilket fint fynd du gjort med korgen!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jättefin blogg du har! Jobbar du på PKC? Tänkte att jag brukar tala med personer från PKC Nässjö! Jobbar själv inom polisen. Trevlig Sommar!hälsningar Lotta

    SvaraRadera
  5. Finaste finaste du!! Många kramar till dig!
    Hör av mig snart!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  6. Man upplever dig aldrig som opersonlig trots att du är lite försiktig med det privata.......Kram!

    SvaraRadera
  7. Jag tycker din blogg är jättefin, mycket inspiration och så fina bilder! Var och en väljer väl vad de vill skriva i sin blogg.

    Kram Suss

    SvaraRadera
  8. Jag älskar din blogg och jag gillar dig som person, känner dig inte personligen och som du skriver får vi bloggläsare lära känna en del av dig, men den delen gillar jag. Jag tycker du är lagom personlig och verkar omtänksam mot dina kära och tar väl hand om dina vänner. Du verkar tacksam över det du har, men är inte rädd för att jobba och du verkar vara en stark person som inte ger dig i första taget.

    Skönt att du slipper ifrån elaka kommentarer, jag tycker det är så trist när personer som inte gillar en blogg måste in och skriva, men det är väl avundsj(uka. Jag har varit förskonad tidigare, men har sista tiden haft en person (jag tror det är samma) som skriver hos mig och det känns så förbaskat trist och det sårar mig...

    Lycka till med flytten och livet i småstaden :)

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  9. Jag älskar din blogg både för de underbara bilderna och all inspiration liskom för för att du är lagom personlig. Du visar glimtar av ditt liv men utan att lämna trådar som man får fundera på. Man blir alltid varm och glad när man varit inne och kikat här. Så fortsätt som du gör tycker jag :)

    Kram fina
    /Vivvi

    SvaraRadera
  10. Tycker du har precis lagom balans mellan privat och offentligt, ytligt och djupt, vitt och svart! Fortsätt precis som du gör! Det skiner så starkt igenom att du älskar bloggen och bloggandet; och det är säkert därför du är en av mina Liebling-bloggar. Alltid massa inspiration att hämta här, och dina kommentarer värmer alltid. Ett vattenhål i en hektisk och inte alltid lika lustig vardag.

    Stor kram

    SvaraRadera
  11. Jag tycker verkligen om din blogg. Den är mysig och du bjuder på
    Mkt inspiration. Som att komma hem till ngn man tycker väldigt mkt om. En person som bloggar är ju så mkt mer och det är viktigt att komma ihåg. Kram

    SvaraRadera
  12. Jag älskar att kika in till dej på din blogg.Jag trivs här för du visar så mycket fint ,den är mysig får massor av inspiration.Man får värmande kommentarer.Fortsätt som du gör .Ha det gött goa vännen.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails