HOUSE of ADELA

HOUSE of ADELA

fredag 26 oktober 2012

EN HELT FANTASTISKT SKÖN DAG!




Godmorgon fredagspinglor:)


Vitt, vitt, vitt var det ute i går kväll i lilla stan....hos er med?
Men jag tycker det är mysigt! Hellre vitt än regn. 
Köpte pepparkakor i går och nu ska glöggen inhandlas, gosh vad gott!:)

Hade en helt faaaaantastiskt skön dag i går!
Besök av bästa vännen M, frisörbesök, shopping, lovely mat & ett glas vitt, girltalk och 
en intressant föreläsning!
Kan man ha det bättre?:)
En underbar vän sen läääääänge:)
Så bjuder jag på en dagens med i farten - Tunika från Repeat och halsband ICON.
Så dagens frisörbesök! Som alltid hos min bästa Malin som igår hade trevlige Magnus i salongen - säljare för Paul Mitchell! Superduper märke må jag säga och jag fick vara testperson för en härlig kur med återfuktning och "barabrasakerförhåret" i en behandling i värme som bara görs på salong. Detta varar nu i upp till ca 5 v! Perfekt!
Tusen tack! Jag älskar att testa nya saker! 
Mer av Paul Mitchell ska ni få höra här på bloggen, det lovar jag er!
Fick med mig en superprodukt hem av Magnus men den förtjänar ett eget inlägg:)
Sen trippade våra ben iväg till HM!
Jaaa....omdiskuterat företag i dessa dagar, men jag tror inte det gör varken från eller till att vi provade lite där... Mycket fint fanns det i alla fall, det kan verkligen variera på HM tycker jag.
Snygg beige fuskpäls 499:- provar jag här, mycket fin tycker jag:)
Ännu snyggare och så prisvärd för 399:- var denna toppenfina sköna jacka med luva!
Perfekt för oss hundägare - ut i ur och skur men man vill ju vara snygg eller hur?:)
Riktigt snygg koftjacka i vitt och såååå gosigt skön! 349:-
Söt spetstopp i cremefärg, tror den kostade 299:-
 Coola brallor med strassstenar i och fin modell, 399:-
Verkligen snygga byxor i nougatgrå ton och schysst lagom neutralt mönster tycker jag. 
Mycket djurmönstrat i höst men detta räcker nog för mig:) 299:-

Efter detta susade vi tillbaka till vår lilla stad där vi åt en gudomligt god middag med vin ute på stan...så mysigt! Alla butiker hade öppet till kl 20 och i gamla stan såg 
det ut så här med alla marschaller:)
Myyyys:)


Efter det var vi på hotel Vaxblekaregården på en mycket intressant föreläsning av 2 gentlemän om vår hälsa, kropp, vikten av att äta rätt och kroppens förmåga att läka sig själv - om vi äter rätt och förser kroppen med det den behöver!
Tror själv mycket på att alla sjukdomar uppkommer av brister av ämnen i kroppen + att vi äter så fel så vi inte får i oss rätt näring (mineraler, vitaminer m fl osv....) Socker är en STOR bov i våra liv som ett exempel...


Bortskämda jag ska fortsätta ha det bra ikväll!
Då är det dags för mig att vara med på Salong Din Skönhets kundkväll och 
få min AHA behandling! Vilken förmån!;)
Återkommer om det i ett eget inlägg.


Önskar er en toppenfredag vänner!

Adela


9 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag ni såg ut att ha.

    SvaraRadera
  2. Vad fin du är i håret må jag säga, det riktigt blänker! Men var alla fina kläder från hm? Verkligen fint alltihop! Kul att få prova aha behandling, det har jag aldrig gjort!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Vilka fina saker du hittade på HM. Gillar allt
    Så otroligt mysigt er lilla stad ser ut.
    Ha en fin helg

    SvaraRadera
  4. Du är så himla fin! Inspirerar sååå. Gillar den beige jackan otroligt mycket!
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Mm, vilken mysdag! Jag är också helt förtjust i Eksjö i nattens ljus :)

    SvaraRadera
  6. Vilken underbar dag du haft och inte slut än, härligt. Mysigt när man får skämma bort sig själv, då mår man bra. Ha en fortsatt härlig helg! Kramisar Tina

    SvaraRadera
  7. Åh vilken underbar fuskpäls! Tack för att du inspirerar mig. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  8. Ja det låter som en riktigt bra dag. Hoppas att din helg blir lika härlig.
    Kram Jannike

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig dag du verkar ha haft! Finns det något bättre än att bli ompysslad & ngn. gör en fin i håret!? Ser på bilderna att vi bor bara ca. 5 mil ifrån varandra (fniss) Hoppas din helg fortsätter i samma sköna känsla.....krams m

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails