HOUSE of ADELA

HOUSE of ADELA

måndag 10 december 2012

JULMARKNAD & EN FANTASTISK HELG



Hejsan mina fina bloggläsare!


Ganska långt uppehåll från min sida men nu ska jag uppdatera er på mina senaste dagar!
Börjar bli småtjatig med att det ÄR mycket, men så är livet nu och jag gillar ju tempo:)
Har haft en helt fantastisk helg med mycket mys och kul!

Förra veckan firade jag också att bloggen gick över strecket med sammanlagt 400 000 besökare!
Så jätteroligt att ni är så många som läser här hos mig!
Hoppas jag kan ge er det tillbaka som ni vill ha, ni är underbara, stort TACK!!:)

Lördag & söndag var det Eksjös fina julmarknad och den kan man inte missa!
Massor med besökare, ett toppenväder och kul sällskap med en av mina bästa vänner, 
så tillbringade vi hela dagen där:)

Här kommer många bilder från den!
 På stadens mysiga torg där det var full torghandel, julmusik, ridande husarer, glöggdoft, massa folk, häst och vagn, granar, enriskransar, godisstånd och en alldeles härlig känsla. En av mina bästa vänner var på besök med lilla Wilja, söt som socker!
 Vi hittade fantastiskt fina kransar och superfina små granar!
 Fika på Lennarts café är ju ett måste och lilla Wilja smaskade:)
 Jag älskar min fina stad, det är då helt säkert! Busslaster med människor kommer hit den här speciella helgen för att besöka den stora marknaden.
 Såklart hälsade vi på hos Mariannelunds Karamellkokeri med karamellkung Johan som hade det rushigt!
 Så här trångt och mysigt är det i Gamla stan dessa dagar!
 Roliga gycklare som förr i tiden fanns på plats i gamla stan och roade barnen:)
 Ingången till Muséegården och hela Muséet är fullt av utställare som säljer allt tänkbart 
fint hantverk!
 Hade gääääärna tagit med mig den här fina ljuskronan hem...
 Vi gjorde ett besök i gamla stan med hos Keramiker Emma Larsson och hennes fina ateljé. Emma är så fantastiskt duktig och det är SÅ mysig atmosfär i hennes lilla butik/ateljé.
 Här finns så mycket härliga saker man gärna vill ha själv och ge bort som julklappar.
 Det här är så bedårande fint....Står högt på min önskelista! Fina som små kaffekoppar men helst som små lovely glöggmuggar nu i juletider.
 Likaså de här är sanslöst fina....
.....och de här i underbar turkos nyans.
 Förra veckan jobbade jag med Eksjö Julshow med! Mycket roligt jobb och jag inredde artistloger och som här entrén in till Blå hallen och festlokalen. Ett gigantiskt jobb att inreda en f d industrilokal men som blev sååå fin! Lördagkvällen tillbringade jag där med underbara vänner och vi åt julbord och lyssnade på showen som hade artister som Niklas Strömstedt, Rigo, Papa Dee, Siv Malmqvist m fl.

Nu är det dags för mer hemsidejobb!)


Önskar er en skön kväll vänner!

Kram

Adela

3 kommentarer:

  1. åh vilken trevlig marknad! Du är jättesnygg och en söt liten tjej där också.Låter som du haft en riktigt bra helg. kram nilla

    SvaraRadera
  2. Hej, vilken härlig marknad!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig helg du haft, mysigt att umgås, fika o ha det gott. Saknat dig här på bloggen, men kul att höra att du har massor av roligt i livet just nu, precis som det skall vara. KramisarTina

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails