HOUSE of ADELA

HOUSE of ADELA

söndag 19 maj 2013

HOUSE OF ADELAS BALKONGMAKEOVER - EN BRA BÖRJAN!

Äntligen har balkongen tagit lite form...;) Den är sååå mysig och vi stortrivs!
Fått hjälp av mannen med mitt vita tyg så nu är den så ombonad och fin och lite mer insynsskyddad.
Blommorna är på plats, fina mattor och det härliga brickbordet, men jag ska hämta hem Läcköstolarna också sen, som är mer fukttåliga än dessa rotting (som jag vill ha inne) och jag hoppas de fina kuddfodralen från HM kommer hem i veckan! Trägolv har utlovats av ägaren och har jag tur kommer det i veckan med;)
Som tur är har jag en del i trädgården med med stort bord och plats för flera:)


Hallå vänner!

Äntligen dags för ett blogginlägg!

Dagarna har rusat och jag har gjort massor av olika saker:) 
Fixat i ordning min balkong som jag visar er i kväll, jobbat en del och firat sonens sambo som fyllt år.
Sköna dagar med andra ord!

Här kommer en hel del bilder och jag hoppas ni blir lite inspirerade!
Trist och tråkig och tom! Så här börjar vi....;)
Vitt kraftigt tyg på insidan för att dölja insidan som blev mycket bättre så här.
Lovely rosor, lavendel, betong och vatten....det är så fint tillsammans.
Brickbordet som kommer ifrån Miljögården matchar det andra så fint. Keramik från RIF, lykta Tine K och en gammal lykta som jag målat vit;) Balkongen firades i fredags med ett glas gott rosé.
Olivträd som jag fått i present av bästa Malin, rottingstolar som jag målade förra sommaren och kudde från DAY home. Ska bli fräscht med de andra kuddarna med från HM 
(i mitt förra inlägg) när de kommer hem. 
Döljer sanden som parasollen står i med lite "marrakeshbling"i zinkkrukan:)
Älskar det fina Baliparasollet!
Ljuvliga limerosa hortensior och murgröna i korgen från Artwood.
Söt är med på balkongen såklart...;)
Lykta från Bazaar Coffee & home.

Marrakehsinspirerad lykta....
Tycker om att låta stilen inifrån vardagsrummet spegla sig ute på balkongen med....en skön oas att gå ut på i solen och äta frukost eller ett sippa på ett glas vin i sommarkvällen med tända ljus;)
Svarta mattor med vit stjärna på balkongen från Rusta.

Lite inspiration kanske, från mig:)


Nu ska jag övervaka yngsta sonens packning då han ska iväg i natt och flyger 
tidigt i morgon bitti till Kiruna med några klasskamrater:)


Önskar er en fin kväll!

Adela

6 kommentarer:

  1. Åh vad fint! Skulle vilja ha några såna där fina rottingmöbler på min balkong med! Blev enklare variant i år men jag ska spara kosing till nästa sommar och pimpa ordentligt! Kram

    SvaraRadera
  2. Ååh vad fint du gjort på din balkong! med korgstolar blommor lyktor och det vita tyget, hög mysfaktor:) var kommer den fina vita lyktan som du har målat i från?

    Kram Pia H

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Pia!;)
      Jag tror jag har köpt den från Zelected by Houze!;)

      Kram
      A

      Radera
  3. Åh vad tjusigt. Jag vill också ha lite rottingmöbler utomhus.
    Kramar!

    SvaraRadera
  4. Bara så himla fint ! Du är en klippa på inredning.Ha en skön torsdag.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails