HOUSE of ADELA

HOUSE of ADELA

onsdag 31 juli 2013

FYNDBLOPPIS RAYBAN & SKOR & JAG HAR FALLIT JAG MED...





Godmorgon bästa vänner!


Så har jag med fallit hårt för något som "verkar gå" i bloggvärlden, nämligen American pancakes...;)
Var tvungen att testa om det var så gott som det beskrivs...
Och ja......! Det vill jag lova att det var!
Skulle kunna äta dem mer eller mindre varje dag, men gissar att jag skulle svälla ut lika mycket som man ska låta pancakesen växa på höjden!=)
Gott i alla fall och har ni inte testat så gör det.
Receptet följer här nedan och de är såååå goda som en liten lätt lunch eller brunch.

American  pancakes(2 pers.)
2 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 msk socker
1 krm salt
2 1/2 dl filmjölk
2 msk flytande smör
1 ägg + en äggula
smör till stekning
florsocker att pudra över + lönnsirap + ev bär
Gör så här:
1. Blanda allt torrt i en skål. Blanda filmjölen, smöret och sist ägget plus gulan. Vispa ihop till en slät, tjock smet. Blanda i eventuella bär/bananskivor.
2. Smält smör i stekpannan och klicka ner ca 1-2 msk per pannkaka. De ska vara små och höga.
3. Grädda tills undersidan fått fin färg, vänd sen på pannkakorna och ta andra sidan. De är klara när de känns stumma:)
4. Servera och pudra med florsocker och ringla över lönnsirap.
Så var det ett par solglasögon för mycket i huset och det är ju onödigt på ett par såååå snygga som dessa i princip helt nya Rayban, i pilotmodellen, den klassiska ni vet;)
Suuuperfina och jag säljer dem nu.
Prisidé: 950:-
(Betydligt dyrare i butik)

Har rensat i min skogarderob och eftersom jag har p r o b l e m med en fot så säljer jag vissa skor till vrakpriser;)
Alla skor 225:- INKL frakt/par.

 Superfina skor med kilklack st 38 från Scorett!
Som nya!

Helt nya sååå söta ballerinor i st 39 från Friis & Co!
 Snygga och så gåvänliga i cremerosabeige, st 38 och inte mycket använda.
Mycket snygga svarta skor med kilklack och sköna i st 38.

Maila mig vid intresse på 
houseofadela@live.se

Hoppas ni får en toppendag!

Adela

2 kommentarer:

  1. Så fina saker och vilka underbara pannkakor! Synd att de är för stora för mig, annars hade jag slagit till på de rosa pumpsen från Friis. Jag har minifötter,strl 36:)
    Ha en fin dag!
    Kram
    Rebecca

    SvaraRadera
  2. Pannkakor är ju bara så mums! Synd att vi inte har samma skostorlek för det var ju väldans många fina dojor du säljer:)
    Kram

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails