HOUSE of ADELA

HOUSE of ADELA

onsdag 27 november 2013

ATT SÄTTA NER FOTEN!




Efter dagens F R U K T A N S V Ä R D A bilder och filmer via Tv och media på detta som förkommer i bl a Kina (90%!!! står Kina för) så HOPPAS jag INGEN köper kläder innehållande angora?!
Jag mår så illa efter att ha sett detta inslag på Tv ikväll och upprörs och förvånas över människans grymhet...

Jag hoppas ni är kloka nog med att ta ställning att INTE ens tänka tanken att köpa
ett plagg som innehåller angora eller äkta päls överhuvudtaget!
Jag skulle aldrig komma på tanken och vill man ha "päls" idag så finns det 
så mycket i imitation i handeln att välja istället.

Hoppas du gör som jag och klickar in dig  HÄR hos Peta och skriver under mot detta och skänker pengar så att de som jobbar för djurens rätt kan fortsätta jobba för att utsatta djur i länder där detta förekommer, så det kan få ett stopp! 
Viktigt att stödja med pengar med för att de ska kunna jobba med upplysning och lära de länder som ligger (lååååångt) efter i förståelse att 
MAN BEHANDLAR INTE LEVANDE VARELSER SÅ HÄR! 

Skönt att höra att stora klädkedjor som Gina Tricot, Lindex, MQ går i täten för att 
upphöra med import av plagg med angora i.

Är du med???

Kram
A

7 kommentarer:

  1. Fy så hemskt! ps ser också fram emot eventet ska bli kul att ses :) ds kram Diana

    SvaraRadera
  2. Jag är väldigt med!!!! Avstod från att titta på rörliga bilder - mer än jag klarar av :(
    Kramar

    SvaraRadera
  3. För mig är det självklart att ta avstånd från denna fullständigt vidriga behandling av djur.

    Allt gott till dig för att du tar i detta.

    SvaraRadera
  4. Tack för att du tar upp detta!! Har fårskinnspäls men jag vet att den jag köpt den av köpt den köper den av en ansvarsfull leverantör som slaktar fåren, säljer köttet i första hand och tar även tillvara pälsen. Det du beskriver är fruktansvärt men vi vet ju att människan är fruktansvärt grym, tyvärr.
    KRAM!!

    SvaraRadera
  5. Jag tycker vi alla borde bojkotta allt som har äkta päls på sig. Finns massor av kläder i nästan varje affär nu som har kaninpäls (och det tycker jag mig ha sett hemma hos dig också, bla en poncho med päls??). All pälshantering är oftast mycket grym, och mycket av det sker i Kina som inte har några djurrättslagar att tala om alls. Så bojkotta päls, och gå gärna ett steg längre . bojkotta alla affärer som säljer kläder med äkta päls på!! Jag handlar inte i affärer som har massor med kläder med äkta kaninpäls som detaljer på tröjor, ponchos etc eller som har tofsar av päls, kragar av päls (som också ofta slits av djuren medan de fortfarande lever) Det är du som konsument som gör att all denna vidriga hantering av djur fortsätter

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig Ansi helt och fullt.
      Min poncho är syntet och fusk, ej något äkta här.

      Radera
  6. Vad bra :) Jag blir ledsden när jag kollar i affärer och ser vad många plagg det är som "stoltserar" med detaljer i äkta päls, och ibland nästan hela plagget. Mina tankar går alltid till hur många stackars djur som har fått lida bara för att vi tycker det är fint med detaljer gjorda i päls. Vi använder inte ens pälsen för att värma oss, utan bara som en snygg (??) detalj. Isåfall tycker jag att det fungerar precis lika bra med fuskpäls. Min dotter, 14 år, blir arg varje gång hon ser andra unga tjejer som har jackor på sig med tjocka kragar av päls, eller pälsbrämade luvor eller stora pälstofsar på mössan.
    Vi borde var och en fundera på vad det är vi gör som främjar den typen av smutsig verksamhet. Bra att du tar upp det på bloggen!!
    Ska bli roligt att ses på blogeventet btw ;)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails