HOUSE of ADELA

HOUSE of ADELA

måndag 9 december 2013

HEJ VINTERMÅNDAG!

 I House of Adelas vardagsrum finns inte bara stjärnor i fönstren...
här en fin från House doctor på spegeln.



Hallå vintermåndag!


Ojjjjj var tar tiden vägen undrar jag ibland?
Det gör ju ni med vet jag, men man prioriterar väl galet emellanåt.

Trött som jag visste jag skulle vara idag efter galet mycket jobb i helgen med både julshow och 
butiksjobb, men SÅ kul!
Massa glada människor som julshoppar och många som hade trevligt på den toppenfina julshowen.
ABBA -låtar i stort sett hela kvällen med fantastiskt bra uppträdande av en grupp som "gör ABBA", otroligt likt både till utseende och röster, för att inte tala om kläderna!:) Kul att jobba där och stuffa runt till bra musik;)

På tal om shopping så läser man nu i var och varannan blogg hur måååånga julnätshoppar.
Det gör jag med emellanåt...till viss del.
Ibland undrar jag hur man tänker när man vill nätshoppa ALLT?
Jag hoppas många som köper det mesta via nätet inser att fortsätter vi så, kommer många butiker att försvinna, framförallt för oss i småstäder....
Träffade en ung tjej för ett tag sen som var ute och föreläste om detta fenomen för just ungdomar!
Vikten av att handla i befintliga butiker på hemmaplan, i alla fall i den mån det går och finns,
för att bevara dem. Gynnar man inte det som finns på hemmaplan, finns ingen chans för dem att överleva...det är något att fundera lite på;)
Håller ni inte med?
Mysiga stora polkagriskäppar hade vi i butiken i helgen;) Det är väl JUL om något?=)
Ett superfräscht Voluspa på brickan i vardagsrummet doftar gott...Saijo Persimmon, mmmm ljuvligt.
 Funderar på om Odd Mollys lilla sockerbit ska få bli Julaftonsklänningen med en varm sjal?:)


I morgon ska jag göra uppdatera mig på flera bra saker;)
Bl a inför ett fint uppdrag jag har fått...
Är stolt över det och ska göra allt jag kan för att det ska bli så fint som möjligt.
På Nyårsafton ska jag fotografera ett vinterbröllop...vilken dröm va?:)



Kram

Adela

3 kommentarer:

  1. Jag nätshoppar en hel del. Mest böcker och kläder och skönhetsprodukter. Mest för att jag jobbar hemma mycket och inte är på stan ofta. Men du har helt rätt - det här med "butiksdöden" är ju ett stort problem som jag funderar mycket på. För det är ju även köpcentrumen som på något vis "dödar" de små, unika affärerna. Det är en helt annan struktur nuförtiden, jag tycker det är skrämmande med alla stora köpcentrum som växer upp, med bara några mils mellanrum och liksom äter upp varann. Sen finns det ju en längtan hos många efter det unika, genuina och det verkar ändå vara ett koncept som lockar, både i storstäder och ute på landet - nu tänker jag på tex inredningsbutiker och andra upplevelseställen som kanske på sina egna vis kan locka även julshoppingen till sig. kram Milla

    SvaraRadera
  2. Tack snälla rara du, visst är det..:-)

    Såå fina bilder du visar, du kan du!

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Åh, du har så mycket fint hemma hos dig! Jag bläddrar fram o tillbaka, upp och ner och kan knappt se mig mätt!
    Och DU, vilket hedersuppdrag du fått, sååå kul!
    Kram du fina!
    Judita

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails