HOUSE of ADELA

HOUSE of ADELA

fredag 13 december 2013

NÄR MAN BLANDAR GAMMALT OCH NYTT...




 Godmorgon Lucia!


Mysmorgon framför TV och kika på lucia.
Fick en tillfällig febertopp igår kväll men den verkar hålla sig borta idag tack och lov,
 vet inte vad det var för bacill på besök.

I går började jag binda en enkrans som jag ska ha på mitt fina vita skåp i vardagsrummet.
Funderande på en till ytterdörren med, men där har jag fixat ihop en annan krans som jag tycker är fin tillsammans med Walther & Co skridsko;)

Fick associationen pardörrar när jag band kransen...
Tänk vad fint det är med pardörrar, både till 
äldre och nyare hus. Det är något jag verkligen hade velat ha här i våningen;)
Titta på de gamla här nedanför....sååå fina!
Eller kanske föredrar du pardörrar i modernare tappning som också är snyggt!
Allt beror på stilen du har för övrigt.
Likaså tycker jag det är superfint med låga fönster ända ner till golvet,  
men ändå med gedigen, lite gammal stil.
Fönstren här ovan är SÅ fina och jag hittade den inspirationsbilden och det fina fönstret hos
Kronfönster!  Tänk vilken dröm om man hade haft så fina fönster i våningen:)
Jag är som ni vet en gillare av att blanda gammalt och nytt!
Men HUR fint är inte detta huset med riktiga träfönster i gammal stil!

Japp, jag flyttar in:)

Förresten för er som renoverar och köper fönster just nu hos Kronfönster så har de en tävling som pågår fram till jul och har du tur kan du vinna dina fönster och slippa betala dem!
Något att titta närmre på kanske?:)


Ha nu en skön luciadag mina vänner och 
unna er en varm mugg med glögg!


Adela

5 kommentarer:

  1. Vill ha ett äldre hus med både pardörrar och gamla fönster, gärna lite utanför staden! Å jag fortsätter drömma ;) Mycket fint du visar, kram Suss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med dig Suss, det hade varit toppen!;)

      Kram
      A

      Radera
  2. Känns lite konstigt med dina sponsrade inlägg på bloggen om fönster.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej ANONYM
      Det känns lite konstigt att du väljer att vara anonym???......
      Vet inte vad det är som är konstigt att skriva om fönster tillsammans med husrenovering och inredning? Dessutom väljer jag själv vad jag skriver om i min blogg.:)
      Vill du inte läsa det så behöver du inte.

      Önskar dig en fin lucia!
      Adela

      Radera
  3. Vi fick tyvärr byta ut alla våra gamla fönster i nya huset....de gamla var finare än de nya ;-(
    Kram jess
    www.annorlundaunderbara.com
    Nu börjar det bli kul

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails