HOUSE of ADELA

HOUSE of ADELA

tisdag 22 juni 2010

Balkongmakeover;)

Oopss...kvällen försvann med diverse olika aktiviteter och inlägget blev sent, närmare bestämt tisdag! Lite fix efter jobbet, fyndat en cykel hos kollega F, tack för det fyndet! Doggispromenad i sköna kvällen, och hjälpt stora A som bränt skinnet på Öland i helgen,(aj, aj...förmodligen soleksem) med diverse åtgärder. Har redigerat foton och tagit fler foton på det ni ska få se i morgon! Roliga förslag vad det kunde vara av pigga bloggerskor, såsom snygga grannar - neee finns inga, och nakna poliser - nej har fått nog av dem för en lång tid framöver:-)
Men här ovan har ni min lilla balkongmakeover för billig penning, och det känns som man fått ett litet uterum till på andra våningen! Toppen att sitta på kvällar då solen hänger kvar där till sena kvällen. Har aldrig tidigare gjort i ordning den ordentligt mer än lite blommor men nu är det i alla fall betydligt bättre!

Åtgärder:

- Har klätt in insidan med vitt kraftigt tyg, som tål maskintvätt 60 g (smart va?=) ) för att slippa se de mörkröda balkongerna eftersom jag avskyr färgen.
- Satt upp linor för skira gardiner som jag hade innan, som kan fladdra i vinden:).


- Oljat golvet.
- Planterat blommor.
- Satt upp en hänggunga att gunga skönt i, i solen på kvällen med en bok i handen.
- Köpt ett superfint brickbord för liten bra penning.
- Plockat ut fina rosa romantiska kuddar inifrån.
- Hängt upp prismor som kan glittra i solen!


H e m s k a bilder från innan kommer här! Lät t o m det gamla enriset stå kvar för att höja förskräckelsen hos er när jag tog bilderna!

Gammal torkad mossa och enris, slitet golv med fågelskit;) och allmänt fult;)
Hoppas ni tycker som jag att det ser lite mer inbjudande och trevligare ut nu! Lagom ställe för 2-3 personer att sitta och prata, då vi har en stor altan bak, en lite mindre altan fram och en balkong till att vara på med. Det var min lilla åtgärd för sommarens kvällar i lä och sol!;)



Kram var ni än är i världen;)
Adela

7 kommentarer:

  1. Du är så oerhört duktig på det där, och vilken skillnad det blev!
    Superroligt att se dina bilder (igen:)
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Supermysig balkong, hoppas på många härliga sommarkvällar nu.

    SvaraRadera
  3. Åh vad mysigt och ombonat det blev. Håller med, mycket snyggare med det vita tyget än röda balkongräcket. :) Lätt att jag hade kommit på en fika och tjattrat om jag bott i närheten. :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hey, vad tjusigt! SJälv har jag ett hemskt blekgult balkongräcke som jag gärna skulle vilja trolla bort. Hur satte du fast tyget?

    SvaraRadera
  5. Å tack Åsa! Jag är inte lika bra på att skriva böcker!;D;D

    Jeanette: Tack vännene! Ja synd...vi hade nog babblat i timmar!=)

    Fröken Fräken; Tack!=)Satte helt enkelt fast det med en modell kraftigare häftpistol så det ska sitta bra i vindarna. Sen är det bara att pilla bort dom med tång;)Lycka till med din!;)

    Kram till er!

    SvaraRadera
  6. Vilken förvandling, och vilka underbara bilder.
    En kopp te eller ett gott glas vin skulle sitta fint. Hoppas solen stannar så kan det bli många härliga balkongkvällar.

    SvaraRadera
  7. Åh vad fint och mysigt du gjort på balkongen. Önskar att jag kunde ha likadant men så fort jag ställer fram någon fin liten "detalj" så försvinner den in i tjejernas rum och ingår i deras lekar. Suck, här måste alla saker sitta fast i väggen ;-)

    KRAM

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails