HOUSE of ADELA

HOUSE of ADELA

onsdag 23 juni 2010

En bil kommer med lastat med ett helt hus eller När mitt mitt jobb kom hem till vår gata;)


Måndag morgon kl. 07.00. Jag hänger på min balkong och fotar...hoppas inga grannar ser;)
Plattan gjordes klar på fredagen och byggställningar började sättas upp. Kran och övrig nödvändig utrustning är redan på plats. Bara att se husbilen öppna upp sina väggar är häftigt och ut lyfts väggar med mera!

07.30 Första väggdelen på plats.

08.00 Del två på plats;)

12.00 Hemma på lunch, då ser det ut så här.

17.30 Hemma efter jobbet. Jag har fått en helt ny utsikt!;)


Fotat idag kl. 07.00, knappa 2 dagar senare är även tak på plats! Fint hus med öppen del med vardagsrum/kök med ryggåstak i mitten och en föräldra- och barndel vid sidorna.

Alla är förmodligen inte lika fascinerade av en husresning som jag är...lite arbetsskadad kanske?!;) Tycker det är lika spännande varje gång att se ett hus resas på en tom plats, för att sen tänka att här kanske det ska bo familjer i flera generationer framåt. Och det är verkligen helt fascinerande att se ett hus växa fram! Nu bygger mina grannar och ska alltså flytta över gatan till en jättefin tomt, lite på höjden. Följde det jag hann med härom morgonen med kameran och det är otroligt hur snabbt ändå det kommer på plats! Särskilt kul är det givetvis att det är ett hus från min arbetsplats och att få följa detta nu till inflyttningsklart.

Innan jag började på arbetsplats E visste jag inte mycket om hus. Det enda jag visste var att jag var grymt inrednings- och designintresserad, och att jobba i husbranschen med dessutom marknadsföring som jag läste tre år innan var som en dröm då. Att jobba med detta är som ni förstår, som andra jobb, givetvis inte bara kul jämt. Det finns nöjda lyckliga kunder och de som är riktigt missnöjda av olika anledningar. Givetvis är ju problem till för att lösas, men alla ni som jobbar med kunder av något slag vet väl hur det kan vara ibland...en del blir aldrig nöjda hur man än gör. Nu har inte jag så många kundkontakter längre, då mina arbetsuppgifter har ändrats med tiden, men det händer.

Stor sol på himlen idag och jag hoppas den håller i sig över midsommar!;)

Njut av dagen;)
Adela

4 kommentarer:

  1. Jag tycker det är otroligt fashinerande hur fort ett hus byggs i dagens tider. Hoppas bara det känns lika gediget invändigt...

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Häftigt att det går så fort. Vi pratar lite om att bygga hus, får väl se om och vad det blir. :)

    SvaraRadera
  3. vad häftigt att det går så fort :) nästan som att bygga med lego eller klossar. Ser så oehört enkelt ut. Duktiga byggare :D ja tänkvärt är de ju att där ska det faktiskt familjer i flera år framöver

    Kramar Malin

    SvaraRadera
  4. Hoppas att du också får en härlig helg, här ska det visst bli fint väder.

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails