HOUSE of ADELA

HOUSE of ADELA

lördag 10 juli 2010

Loppisdag och varit turist i min egen stad i en Oddis såklar;)







Jag hade en sanslöst skön lördag med sovmorgon, löptur, loppis, turistat i min egen stad och varit på hundbadet för att sen avsluta kvällen med filé, färsk pasta i creme frachie, getost, honung och rosmarin med iskallt Asti! Sämre dagar kan man ha det!=) Jag säger bara: SEMESTER, Lovely!=) Dagens Odd var sommarfavoriten som många kommenterar och tycker är superfin, kul!;)
Dagens loppisfynd gjorde mig glad, särskilt påsen med alla spetsar! Gick förbi en tygaffär i jakt på just spetsar men den var stängd...suck, tänkte jag och kilade vidare till staden mysigaste loppis! Jag tror ofta saker och ting som händer har en mening...så även denna gången;)

Hade just varit på en annan innan och fyndat den lilla fina glaskaraffen för tio kronor (jag hade ju inga innan...hmm....;) ) och sprang sen på denna spetspåse. Frågade den söta gamla tanten vad den kostade. Ta hela påsen sa hon;) Men vad kostar den då, frågade jag...;) Hon var just då väldigt upptagen med att förtjust kommentera min reakorgväska från Öland för 50 spänn, så hon sa: Ja vad tycker du? Tja... sa jag...vet inte. Ge mig 50 kr! Jag trodde jag hörde fel...billigt, billigt för alla dessa (23 olika) dessutom handgjorda! Jag betalde glatt snabbt innan hon ångrade sig!=) Helt fantastiskt fina spetsar som är fina bara som dom är och mycket användbara!
Har myst hela kvällen på min altan, superskönt efter sista tiden hets på olika jobb och åkande på helgerna till havet;) Doggies hade så kul idag med på hundbadet, med två andra hundar. Lek och stoj och bad, precis som småbarn;-)
Kikade runt i vår fina stad med och tog många foton, dock med en lånemobil eftersom min kraschat och nu hittar jag inte kamerasladden! Får se om det löser sig och de bilderna dyker upp. Hur som helst är det bara att konstatera att vi bor i en kanonfin sommarstad med vår gamla stad och mycket fint att kika på!:-)
Kramis alla fina;)
Adela




2 kommentarer:

  1. Det låter som om du har haft en helt fantastisk dag. Underbart att känna hur mycket man gillar sin egen stad mitt i allt semestrande :)

    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Vilka fynd du gjorde, gamla spetsar är så vackert och vilket kvinnornas hantverk det är.
    Jag har själv en hel del i mina samlingar.
    Vad underbart att upptäcka sin egen stad, vi har många gånger mycket fint i vår närhet som vi lätt glömmer bort.

    Kram från Eva S.

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails