HOUSE of ADELA

HOUSE of ADELA

torsdag 12 augusti 2010

En dagens i hängmattan & ett hett tips!

Hej i kvällen finingar!

Det här är "mitt" väder!=)  Å vad jag gillar de här ljumma kvällarna....Lovely!
Hemma efter en tur på stan och har varit inne på en min av mina favoritbutiker Hem Å Vila och kollat SUPERSNYGGA kläder med G som äger butiken. Hon hade ett inköp ikväll av ett nytt klädmärke som heter Yest! Jag säger bara vänner....se upp framåt februari då detta helt nya märke kommer i butikerna! Ååå, så mycket fint!! Superbra priser, fin design - en blandning av lite aningen åt Odd vissa plagg, blandat med Branting, men ändå tufft och alldeles så där lagom! Har redan hittat  min kappjacka för våren....jag blev helt nockad till backen av denna skönhet...Jag fick med tillåtelse av säljaren för märket (som givetvis är varumärkesskyddat) att fota den kappan och lägga på min blogg=) Den kommer senare under kvällen...eller får ni härda ut tills i morgon! Hi hi....;) Hur som helst...ett tips: Håll utkik i Sveriges avlånga land var ni än bor, när det kommer!
Jag har inte blivit lite smågalen, bara kände för en annorlunda dagens när jag gungade loss i hängmattan på lunchen idag! Vilken förmån man har att jobba i stan, kunna åka hem på lunchen och ta vara på SOLEN på altanen=) Så jag fotade där...kanske någon granne såg, det bjuder jag på ;) 
Dagens var min superfina spetsklänning från VILA, vita jeansleggings också VILA och Unica armband.
Nu blir det lax i ugnen med cremefraichefetaost täcke och pressad potatis och sallad! Vet ni hur gott det är?!

Råa laxfiléer, salta o peppra, 1 burk creme fraiche och mosad fetaost rörs i hop, strö över laxen och in i ugnen 225 grader i 25 minuter=) Fix och färdigt! Pressad potatis till och grönsallad;)

Kraaaaaaaam
Adela

13 kommentarer:

  1. Tack för receptet! Det skall jag laga så snart jag bara kan - älskar lax!

    Ååå, spännande att få se kappan :-)

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder! Spännande med kappan, undrar just hur den ser ut.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Du som har koll, var kan man köpa bra underklänningar i andra färger än svart och vitt; odd mollys är för dyra för att ha många och det måste vara ett slinkigt material annars "fastnar" tunikor på kroppen (om du förstår vad jag menar:)

    SvaraRadera
  4. Klickar mej in här bara för att liksom "varva ner" i din "lugnande" blogg med allt i milda rosa/vita toner. Din blogg är som ett Yoga pass för mej :-)

    Kan det möjligtvis vara en Carlén kappa ? Hon gör ju helt otroliga kreationer.

    SvaraRadera
  5. Ser fram emot bild på kappan. :)
    Ser gudomligt skönt ut i hängmattan.

    Tack för receptet! Vi åt lax idag men det blev stekta laxfileér, ris samt sås på creme fraiche med dill, salt och peppar och en klick majonäs i.:)

    Kram

    SvaraRadera
  6. Härliga somriga bilder :)

    Nyfiken som jag är så googlade jag direkt på "yest kläder", men google trodde bara att jag menade "test kläder" :o
    Det låter som ett märke i min smak iallafall :)

    Kramar från Viola

    SvaraRadera
  7. Jag vill se kappan nuuuuuuuuu!!!!! :D
    kramar

    SvaraRadera
  8. Ohhh mumsfillibums! ser fram emot bilderna! Kram

    SvaraRadera
  9. Ååh, vilka ljuvliga bilder du bjuder på som vanligt!! Det är som att öppna en godispåse varje gång man kikar in här och nu efter några veckor på havet när jag ligger hopplöst efter med bloggläsningen var det riktigt trevligt att läsa ikapp i din trevliga blogg :)

    Ser fram emot att få se din nya vårkappa och så hoppas jag du haft en bra dag

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  10. Mmm det är nog ditt fel att jag klickade hem 2 st Chill idag med den rabatten:) Dock inte den jag ville ha främst men den hittar jag nog någon annanatans.Nu gör du mig väääldigt nyfiken på den kappan. Jag är så sugen på chills fina. Hoppas att allt är bra. Det ser så ut i hängmattan hihi. Kramkram Anne

    SvaraRadera
  11. Tack snälla! Får ta mig i kragen, sträcka på ryggen och kanske ha det på mig imorgon istället.
    Ja, vi får halta tillsammans. Vad synd det är om oss....
    Kram

    SvaraRadera
  12. Jisses... blev helt betagen av allt lugnande här inne , så jag missade att du redan hade skrivit ut vilket märke det var på din nya kappa.... Så såklart är det då inte Carlén ;-)

    Goa hälsningar från Yrpottan Åsa

    SvaraRadera
  13. Å vilka fina snälla kommentarer ni skriver!!! ;D;D

    Mollyista: Ja, testa denna laxen, så enkelt men så gott;O

    Marika: Tack;) Bilder på kappan kommer!=)

    Åsa: CREAM har jättfina underklänningar i cremevit, rosa, grått, och såg i vår lilla butik här den höstnya fina färgen nästan lite ljunglila som heter DUSTY ROSE i sånt material, ca 350-400:-:. Men kolla den här länken! Inte så bra bilder men den grå där är samma som en cremefärgad jag har och har använt HUR MYCKET SOM HELST;)

    http://www.cream-clothing.com/cream-mitzy-underdress-60525.aspx

    Åsa: Å tack, det var fint beröm=)Ha ha,..jag är också en yrpotta ofta;D

    Jeanette: Mmmm kappan kommmer...;D Ja vi kan tycka synd om oss själva lite tycker jag;)

    Viola: Kan tänka mig att du kommer att gilla den....;)

    Perlan: Men DU brukar väl inte vara otålig??? hi hi....;D

    Sannisötbus;) : Lika snygg som Lotta Lotta....faktiskt...;)

    Bella: Å tack! Jag rodnar...:;)Har sett i din blogg att ni har haft en kanonsemester!

    Anne: Haaa...ja du ser...jag klickar nog där med snart...=)

    KRAAAAAAAAM alla godingar!
    Adela

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails