HOUSE of ADELA

HOUSE of ADELA

tisdag 17 augusti 2010

En solig dag till vid havet & firande!

Hej vänner i sena kvällen!

Lång ledig dag som tillbringats i Västervik i solen;) I dag fyller min mamma jämna år och hon ville rymma så vi åkte iväg till lilla staden vid havet=) Gårdagskvällen var inte så bra om ni minns, och jag blev riktigt "sjuk" senare och under natten. Mådde inte alls bra och låg och hoppade under täcket med vad det kändes ganska hög feber. Tror jag fått i mig något som inte var bra...Ipren och sov sen som en död och lilla A och jag fick komma efter de andra i dag då jag mådde sådär på morgonen med. Piggnade till så småningom och det blev en jättebra dag i solen! Vi har hunnit med Gränsö slott, middag, stan och fika=)
Här kommer som det brukar, en rad med bilder;)
Gränsö slotts konferenshotell är riktigt fint!
Slottscafét och parken
Lilla A...
Skulle nästan ha en åldersgissningstävling på mamma! Ingen förstår att hon fyller det hon fyller...;) Vad tror ni?=)
På stan senare så fanns det många små mysiga butiker, även om en del förbryllade mig...
Mmm...massa fint Gerbera
HUR kan jag ha missat den här underbara skapelsen!?! Om någon ser den här klänningen på Tradera eller liknande så hojta högt! Helt fantastiskt fin och i den här färgställningen...Men här var det fullpris, ganska dyrt. Det var just den här butiken jag helst ville besöka och när vi väl hittade den så tyckte både jag och min syrra att den såg ut som en leksaksaffär! Inget i skylten eller utanför talade om vilka fina märken som döljde sig där inne. När man kom in var det FULLT av prylar och jag kikade inte så noga där men det såg mest ut som en leksaksbutik? Jag pratar om OGRÄSET. Jättefina märkeskläder och skor när man väl kom in, men vilket märkligt upplägg kände jag...Det fanns mycket Odd Molly, Hunky Dory m m men väldigt rörigt. SYND på en sån butik tycker jag att man inte styr upp den bättre.
Provade Primebootsen....Ja du milda makter SÅ SNYGGA!! Om jag hade haft 3 500:- över så hade jag köpt dom och sovit med dom på i natt som barnen...=)
Supersnygga Hunter!
Den här godbiten i "toffelform" i den färgen och med handmålad blomma....suck vad snygg!!
Tutu hängde och skrek på mig igen. Lite lustigt med storlekarna...den i militärgrönt provade jag i Halmstad och då var jag tvungen att ha storlek 0, i almost black st 1.
Den här färgen i Monoke är hur snygg som helst med baksidan!
Fiket Tant Grön - lite mer än bara ett café stämmer verkligen! Vilket mysigt ställe! Superfin oas mitt i stan med massa fina växter, möbler och provdockor i caféet! Å så fint=) Gåt hit om ni är i Västervik!
Den här kunde fått bo hos mig istället!
En skön dag trots huvudvärk och ont i kroppenkänsla...hoppas det är över i morgon.

Nu ska jag ladda inför morgondagen! Soooova och var pigg inför mitt viktiga möte jag ska ha på mitt jobb...Det känns bra det, nu ska flera frustationer redas upp som jag grunnat på länge. Nu var det färdigfunderat...då går jag till handling;). Nu återstår en annan fundersam sak till...sen slår jag till där med;)

Sov gott!
Kram
Adela

4 kommentarer:

  1. Tror att den kan finnas kvar hos Odd Molly butiken i sthlm (på rea). mejla bild så hjälper de dig säkert.
    mvh s*tina

    SvaraRadera
  2. Vilken mysig stad och dag ni hade. Skönt att du mår bättre. Gulp! Jadu, de där Primebootsen går inte av för hackor. Ett par grå/sand eller vad det nu är för färg skulle sitta fint hos mig. ;)
    Nu blir jag nyfiken på vad du har på gång. Låter spännande och hoppas det går vägen för dig.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh, när jag ser dej ha Chrystalis minigown i Powder kommer habegäret krypandes sakta men säkert. Jag måste nog leta rätt på en sån & försöka att INTE klippa av den ;-) ja, jag har ju lätt för att ta till sax & symaskin när passformen inte är riktigt 100 % ;-)
    men vad jag förstått kommer denna i powder igen i höstens kollektion ?
    Kram !

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder, fin mamma, får jag gissa på 70 år??

    Ny på din blogg är jag, den är jättemysig och helt i min stil!

    Kram/Greta

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails