HOUSE of ADELA

HOUSE of ADELA

måndag 16 augusti 2010

Höstmys och tips fast jag försöker stoppa sommaren

Hej måndag igen och alla ni ute i Blogglandia!

Får lite höstfeeling idag fast jag inte vill! Alla har börjat jobba igen, skolstarten närmar sig och det är mulet ute. Men...man får ju ändå leva på hoppet om att det blir fint augusti ut och även september kan vara det=)

Kändes märkligt igår...nästan lite sorgligt. En av lilla A bästa kompisar och grannkille åkte många mil bort för att börja gymnasiet på annan ort. De har varit som ler och långhalm sen de var 4 år...nu har han gjort sitt val och den utbildningen han vill gå finns inte här så nu skiljs deras vägar. Tråkigt tycker jag, men såklart han kommer ju hem på helger då och då, men inget blir som vanligt igen med de två som har hängt varje dag. Hoppas ändå de kommer att ha kontakt och ha kul när han är hemma, men tyckte ändå att lilla A såg lite övergiven ut igår;) Sånt är livet! Hoppas det kommer gå jättebra för lille E!=)
Vi får väl mysa nu om kvällarna istället och börja höstfixa inne=) Tycker den här virkade pläden är helt unerbart fin i färgen Smokey lilac från Nordljus. Finns ett virkat kuddfodral med som är superfint!
                          
Soffan, tända ljus, en kopp te och en film eller bok...skönt eller hur?
Det här är samma brickbord som jag har om ni minns på min relaxbalkong;) uppe. Jättefint och man kan ju använda det som bara en fin bricka med.
Underbara muggar för te eller en latte. Lattemugg Linne från  LOT´S Living



Ljuvligt kuddfodral 50X70 cm från Madame Stolz.

Nu få ni planera kommande inredningsfix för hösten;)

Önskar er en skööööön dag!

Kram
Adela

6 kommentarer:

  1. De muggarna har jag också (de från Lot's Living) vet du om de finns att köpa från mer än Zelected by Houze? Skulle vilja utöka min samling av dem och minska på de från Höganäs.
    Kram

    SvaraRadera
  2. De finns här gumman!69:-/st är väl ett bra pris?=)De är superfina!
    http://www.nordljus.net/se/art/latte-mugg-linne-lots-living.php

    KRAM!

    SvaraRadera
  3. MMmmm ... fast jag gillar hösten! Elda i kaminen och mysa. :)

    SvaraRadera
  4. Jag har åxå muggarna, både i vitt, brunt, latte & rosa. Kompletterade med assietterna åxå i samma blandfärger. ( fyra av varje färg)
    Underbara bilder för övrigt !
    Kram

    SvaraRadera
  5. I love höst, särskilt om den får smyga igång med dagar där man bara behöver en "liten" jacka istället för stor.

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails