HOUSE of ADELA

HOUSE of ADELA

torsdag 5 augusti 2010

Mums för dessa stövlar & bilder från slottsbesöket

Hej godingar!

Torsdag och veckan går fort känner jag!;) Kan någon vara vänlig och stoppa tiden för det går fort nu sista semesterveckan!
Här kommer lite mer och de sista bilderna jag bombar er med från ljuvliga Halmstad!=)
Titta på stövlarna överst...mmmm....men får man vara så snygg?!?=)
Dessa fanns i den mycket cosy butik som heter just COSY HOME. Tyvärr ingen hemsida än, då butiken var ganska ny, men den var på G sas det. Supermysig butik även den, finns flera godingar i den stan...man har fått mycket tips, inspiration och pratat med dess trevliga ägare=)
Men har ni sett de här sööööötaste små bakformarna?
Melmellikläder på helt underbara galgar och jag tänker ta efter den här strålande idéen att vira in ett vädringsställ i rosa sidentrasor! Så himla fint och då kan man plötsligt ha ett sånt ställ framme och det är s n y g g t!
Amerikanska bakformar....ha ha....so very big, som allt annat i U S A, så varför inte bakformarna med?=)
Gosigos.....tänk att glida i dessa på morgnarna...då går man bergis iväg med dom till jobbet med=)
Underbara lampor!
Och så till min kulturella tur! Halmstads slott, fint faktiskt och verkar upprenoverat en del för att hålla ihop=) Maffigt med ett slott "mitt i stan", och jag får alltid en pirrig känsla när jag ser och har besökt slott...tänk flera hundra år tillbaka i tiden...kungar som går ut i krig, drottningar som skrider över inre borggården i frasiga sidenklänningar, fångar i fängelshålan, (fanns nog inte här, men jag glömmer inte den på Kalmar slott...värsta skräckrilmsscenen hade kunnat spelas in där=) ). I alla fall....häftigt att tänka att här levde och bodde folk för så läääänge sen.
Slottsherren och slottsfrun!
Älskade Odd Mollys Living loving passar superbra med Converse...bra att "klä ner" klänningen med.
Sista kvällen...god sparrissoppa med räkor och dill, ciabatta, oliver, avocado med räkor och ett glas rosé...

Nu ska jag åka och köpa målarfärg till mina loppisfynd och bakelser till mig och min granne som var min bästa kattvakt! Sötaste C köpte delikatessfood åt honom....tror ni han är kräsen nu eller?=)

Kram
Adela

12 kommentarer:

  1. Hej!
    Som alltid så vackra bilder och tack för inspirationsbilden med galgarna och klädställningen. Jag ska göra om ett litet rum i älsklingens hus till en klädkammare åt mina kläder och har frunderat på olika lösningar som inte kostar allt för mycket.

    Kramar från Eva

    SvaraRadera
  2. Vad mycket snyggt du visar alltid.Kanonläckra stövlar.Bara så snygga .Gulliga formar och skålar.Gillar dom tycker don är söta.Kudden du visar med texten carpe diem var har du hittat den?Önskar dej en skön kväll sötis.Nu är jag bara så nyfiken om mitt fina halsband kommer.Ha det bäst Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Eva: Visst är det en bra idé med klädställningen!=)

    Rita: Halsbandet är postat! Meddela så jag vet att du får det i morgon=)

    kram!

    SvaraRadera
  4. WOW! klädställningen ska jag verkligen härma! Vem behöver en snajsig provdocka om man har en sån där vacker vädringsmojäng?!

    Sen måste jag säga att din kombo är underbart snygg. Perfekt att matcha den ljuva,prinsessiga klänningen med coola converse! betyg: 5/5!!

    kram

    SvaraRadera
  5. Hej Vännen!
    Kanon fina bilder du kan du;) Ja stövlarna dom var ju så läckra. Och det andra oxå men klädställningen den var ju sååå fin. Mm...så kanske man ska göra?
    Tack för tipset!
    Kram från Bettan

    SvaraRadera
  6. Underbara bilder som vanligt! Och vovvarna, kan inte få nog av alla dina fantastiskt söta och roliga bilder på dem!!!
    Stövlarna - me love!!! Precis det stuket jag letar efter. Kommer du ihåg märket?
    Sköt om dig snygging! Stor kram!

    SvaraRadera
  7. Wow vilka snygga stövlar! Snacka om att skapa habegär!!!
    Finfina bilder i från Halmstad
    kramen Malin

    SvaraRadera
  8. De där stövlarna är ju verkligen "to die for"!! Massor med inspirerande bilder som vanligt :)
    Nu kommer 7an och stör mig.. aldrig att man får vara ifred och blogga ;-)
    Kramar!!

    SvaraRadera
  9. Eva-lena: Visst var klädställningen en briljant idé! Håller med dig om detta med lite "prinsesslik"...men den blir lite vad man gör den till=)

    Bettan: Du som är så händig slänger nog ihop den där ställningen på nolltid=)

    Josanne: Gissa EN gång vem jag tänkte på när jag såg stövlarna?!?...Ha ha...just de...det börjar på J! Så snygga...har glömt (eller förträngt) märket men priset var 2500:-

    Malin: Har hälsat på inne hos dig!

    Perlan: Haaa...den där 7an!=)Be honom köpa stövlarna till dig, hälsa från mig=)

    Kram alla!

    SvaraRadera
  10. Härliga bilder och där finns en massa som skulle få följa med mig hem.... :)
    Kram

    SvaraRadera
  11. TACK FÖR EN UNDERBAR SEMESTERTRIPP eller bildbevisen på den i allafall! Så många underbara bilder, det är så kul att hitta en blodd där det känns som att allt är skrivet just för mig! Jag skulle ha besökt samma ställen och valt samma vinklar till mina fotogtafier!

    SvaraRadera
  12. Wow, vilka snygga stövlar, vill ha!!!!

    Ljuvliga bilder från Halmstad, vilken mysig butik och jag håller med dig om att det är så faschinerande med slott och andra gamla byggnader och miljöer och jag drömmer mig alltid tillbaka och fantiserar om vad som hände där för 100 år sedan :)

    Hoppas du får riktigt sköna dagar och får ut det allar mesta så sista semesterveckan

    Kramar Bella

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails