HOUSE of ADELA

HOUSE of ADELA

söndag 8 augusti 2010

Söndag, tunikan i "min" färg & lite miltära toner;)

Hej vänner och tack för era fina kommentarer angående halsbanden och tunika och allt annat! jag blir så GLAD!=)

Dumt av mig kunde ju ha skrivit att tunikan finns på NELLY med förstås..där finns ju det mesta! Dock bara i lila än så länge, för den mörkbeiga och svarta är mycket snygga med! Och...jag som normalt är en S fick ta XS då den är ganska rymlig i storleken! Här kommer bilder på min färg, den mörkbeiga, som faktiskt ser lite ljusare ut här än den är med...vad knepigt det är med färger och dataskärmar ibland! Så får ni i alla fall se den med och även lite mer detaljbilder från den! Mycket vidd i den och det är så fint när det är skirt tyg. Ser ni med hur bra alla de olika färgerna på halsbanden passar ? Vad kul det är med färger, det blir vad man gör det till=) 
Som godis!=)
Har visat er de här stövlarna förut men de tåls att visas igen. Har klickat hem ett par får vi se, men de hade fått ett bra omdöme på Ellos, där man för övrigt har 20% rabatt just nu! Så det blir ett bra pris för dessa som jag tror är som klippt och skurna för Odd Molly kläder;)

Har haft gratis musikunderhållning här idag på fm då jag bor strax snett bakom vårt regemente och där bor alla orkestrar som ska medverka vid Tattoot;) De övar och tränar och det är mysigt att lyssna på dom. Nu är det ingen mossig musikkårsmusik om ni tror det, utan bitar från ABBA, Grease med mera. Riktigt bra!=) Kanske gillar det här mer än ni andra i "min ålder"=) och det kan bero på att jag fick smak för det här för flera år sen!
Göta Ingenjörregemente
Foto: Fredrik Lagerqvist

Jag har nämligen jobbat inom Försvarsmakten i 3,5 år som chefssekreterare åt regementschefen som man så fint titulerades och även som Infomarmationsassistent och båda de viken var de absolut bästa jobb jag någonsin har haft! Så fantastisk bra chef, så mycket kul med riktigt fina middagar och jag fick vara med om många spännade saker som att träffa många "höjdare" inom den "branschen"=) Tyvärr var det långvikariat jag hade och när de sen behövde mer personer där så var det anställningsstopp inom hela Försvarsmakten...ja ni vet ju hur det har gungat där. Men en riktigt rolig tid i mitt liv!

Nu går söndagen i fixandets tecken här!
Dags för jobb i morgon ju=)

Kram
Adela

2 kommentarer:

  1. Din tunika är verkligen tokfin! Hittade den med hos Nelly, men som sagt bara i den ena färgen.. och velig som jag är så vet jag inte vilken färg jag vill ha :D
    Stövlarna är med tokfina. Förväntar mig inget annat hos dig vännen!!!!! ;)
    kram

    SvaraRadera
  2. Otroligt fina halsband. Stövlarna också förresten. Törs inte beställa sånt på nätet, har världens fotbollspelar-vader! Måste köpa stövlar med extra breda skaft. Kram!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails