HOUSE of ADELA

HOUSE of ADELA

tisdag 11 januari 2011

VÅR I VARJE VRÅ & EN DAGENS


Hejsan vänner!

Det som skulle bli morgonens inlägg kommer nu, ibland rinner dagarna iväg och jag skulle hinna med massor idag=) Julen åker ut för fullt och in har våren flyttat! Mmmm...härligt! Jag är en "jultjej" men när det väl ska bort blir det luftigt och ljust. Hann med en längre promenix idag med i solen, fast inte så lång som jag skulle vilja...den här halkan är ju helt galen! Kan äldre gå ut alls? Längtar efter att ut och springa, det känns som det ligger ett halvår framåt i tiden.

Visst är det fint med vårlökar? Här överst är det krispigt knoppig vit pärlhyacint och uppe på den vita pigtittaren i hallen har den vita krokusen hamnat.;) Nu längtar jag efter den milda rosa färgen med i inredningen. Lite soft rosa ljus har fått komma fram med, fräscht till allt vitt och liiiiiite svart.;)
Så söta, vita och cremefärgad ranunkel och gerbera...
...och lite tidig vårsol...eller kanske det heter vintersol?=)
Dagens i dag på dagen innan blåuniformen...ja vem är snygg i mössa? Inte många och definitivt inte moi=) Odd Mollys blue skirt med Cream underklänning, rosa Grandmas och min favoritkappa i milt rosa från NOA NOA.

Nu ska jag äta fisksoppa och gott bröd tillsammans med blåa kollegor=)

Ha en fin kväll & sköt om er!

12 kommentarer:

  1. Definitivt heter det vårsol! Ranunkel är en av dom finaste växter!!!! Bara så ljuvliga!

    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  2. Ja finner inga ord sötis U N D E R B A R T ♥Jisses vad fint ja hemma hos dej och sen fina du.Hoppas att fisksoppan med kollegorna var god.Ja du är bara bäst .Ny blev lyckan total efter ett så fint inlägg.Stor varm kram Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Så fint det ser ut! Nu blir det till att köpa hem vårlökar här också.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Vad snygg du är! Man får lite vårkänningar när det är så varmt ute, men det ska ju bli kallt här igen.....Kram!

    SvaraRadera
  5. Så fina bilder!!! Gillar din dagens;o)

    Kram Malin

    SvaraRadera
  6. Härligt med vårbilder...älskar vår och sommar..så dina bilder ger mig hopp om en vår trots allt :)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Fin bild på dig, tycker visst du passar i mössa :)

    Visst är det härligt när man får bort julen, det blir som du skriver så luftigt och fräscht!! Man blir ju galet sugen på vår när man ser dina fina våriga bilder på blommorna!

    Hoppas du haft en bra dag

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  8. Nä vem f-n är snygg i mössa??? Inte jag inte...

    Här nere finns ingen snö alls och idag har det regnat. De har ju dock en massa problem med översvämningar nu.

    Wiedersehen!

    SvaraRadera
  9. Undebara blommor som skapar härliga vårkänslor. :)
    Kramar!

    SvaraRadera
  10. Tack för dina fina bilder som skänker lite vårkänslor. Vaknade upp med en massa nysnö...kändes så där.

    Superfräsch outfit, by the way

    Kramen

    SvaraRadera
  11. Jag älskar att gömma mig i en mössa. Har många
    :-)

    Fina bilder som alltid i dina inlägg.

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails