HOUSE of ADELA

HOUSE of ADELA

onsdag 22 juni 2011

ETT LOVELY DANSKT HEM...

...Så härligt och luftigt så klockorna nästan stannar....;)

Här bor Birgitta Wolfgang Drejer som till vardags plåtar världens mest exklusiva hem!
För första gången öppnar hon sitt hem nu för Sköna Hem där jag hittade detta reportage.
Skönt vitt, luftigt och mycket, mycket snyggt! Vissa saker är lite för moderna för min smak, men vilken tur att vi alla är olika=) Min dröm är att någon gång få ha en gammal våning med högt i tak...kan nog komma att bli sann faktiskt;)

Det danska huset går i romantisk gammaldags engelsk lantlig stil, på hela 260 kvadratmeter.Trädgården är helt fantastisk där massor av gamla rosor får växa vilt.

Gillar den lite smågalna rosa tavlan....riktigt cool!=)



Birgitta säger i reportaget att;
" Vi är en aktiv familj med barn och hund, så vårt hem får inte vara för ömtåligt."
DET känner jag igen...med hundar, katt och två tonårssöner så kan jag bara hålla med...VITT är underbart, men ömtåligt skulle jag vilja säga. Hade jag inte haft tvättbara möbelöverdrag hade mitt vita hem inte fungerat med den här livliga hund/katt/söner/mamma-blandningen!;D

"Min" fantastiska gårdsveterinär ringde mig tillbaka på stört efter mitt telefonmeddelande idag som han alltid gör! Nu får lille T sina droppar redan på fm. Å han är guld värd! Blev jätteglad att höra att han är friskförklarad nu efter sin cancersjukdom=) Härligt, tänk att många faktiskt BLIR friska med...;)

Njut av dagen!=)

Adela

5 kommentarer:

  1. jag vill bo där!!!!!!!!!!!

    kRAM

    SvaraRadera
  2. Ja jösses vilka underbara hem det finns.
    Det är så att man bara vill flytta in rakt av.

    Imponerande att folk kan ha så fint hemma, trots att vi endast bara är två plus hund blir det rörigt på 'två röda'

    /Carina

    SvaraRadera
  3. Nä, det är nog inte min typ av hem... lite för kalt på något sätt (det kan vara det höga taket som alla verkar vara så förtjusta i).

    SvaraRadera
  4. Lite för modern och minimalistiskt för mig faktiskt, men älskar "färgerna"

    Kram

    SvaraRadera
  5. Hur vackert som helst--tänk att ha så mycket "rymd" omkring sig hela tiden...!
    Här har vi också tvättbara överdrag från IKEA, och även plädar som skyddar sittdynorna i någon mån. Tack och lov för klädrullen, den får göra grovjobbet när det gäller att hålla soffan ren;))
    Ha det gott! Kram fia

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails