HOUSE of ADELA

HOUSE of ADELA

måndag 12 juli 2010

Marrängjordgubbstårta & sommarfika













Hej alla fina vänner;)
Sent inlägg blev det här, dagen försvann med fart! Har hunnit med stan och fika med vän, hundbad, fikat med vänner och lilla A med kompisar hemma och bjudit på smarrig marrängjordgubbstårta och chokladbollar jag bakade igår! Tycker det är riktigt sommafika! Vad vi har firat?;) Att det är semester tror jag=)
Har sen ägnat kvällen åt rejäl motion i form av 2,5 timmes promenad (puh i värmen...) över stora områden där Mr TinTin kan tänkas uppehålla sig, tyvärr utan resultat...Jobbigt det här att inte veta var den stackars katten är och vad som har hänt. Men jag lever på hoppet än...hoppas, hoppas han kommer tillbaka!

Värmen är skön, men jag tycker det är i varmaste laget nu...kan gärna sänka tempen några grader;) Har påbörjat min målning med av diverse olika loppissaker ute i garaget! Kul som bara den, men det tar sin lilla tid.

Hoppas er dag har varit lika mysig som min;)

Sov gott;)
Adela

3 kommentarer:

  1. Hej Vännen!
    Nu blev man ju riktigt sugen på dina smarriga bakverk;) Håller med dig nu är det VARMT. Hoppas även att du hittar din kära katt. En av mina var oxå borta flera dagar. Men en dag så kom han bara hem.
    Sov Gott!
    Från Bettan

    SvaraRadera
  2. Sååå mysigt du har det.. Och den där tårtan hade man ju gärna kommit och fikat på! :)
    Önskar jag hade lite energi att bka lite gott.. Men det är ju så varmt inomhus att man smäller av. Känns inte så lockande att sätta igång ugnen då :-p
    kram!!

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig kavalkad av sommarbilder och vilken mysig blogg! Tårtan dreglar man över... Vad fint du gjort kring rosen också! Vad synd att din katt försvunnit, ska hålla tummarna att den kommer till rätta.

    Ha en bra dag!

    Kramiz aka

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails